به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، هواپیمای فلایت چک که خود وارسی پروازی سامانههای کمک ناوبری را با استفاده از FIS PANNEL برعهده دارد؛ هر ۶ ماه یک بار باید وارد مدار ارزیابی برای سنجش عملکرد تحت عنوان کالیبراسیون قرار گیرد.
دقت عمل کالیبراسیون ۵ برابر بهتر از سامانه ارزیابی شونده FIS Panel است و با ابزارهای تخصصی (سیگنال ژنراتور ناوبری، کابل های RF و ...) و توسط پرسنل متخصص صورت می گیرد.
گفتنی است؛ عملکرد صحیح سامانههای کمک ناوبری نقش اساسی در انجام پروازی ایمن در مسیرهای هوایی دارند که در زمان های مشخص توسط هواپیمای فلایت چک وارسی پروازی می شود.
یادآور می شود؛ طی سال گذشته حدود ۴۵۰ سورتی پرواز توسط هواپیمای فلایت چک انجام شد و حداقل یک بار به ۸۰ درصد فرودگاههای کشور سفر کرد و عملیات فلایت چک سیستمهای کمک ناوبری طرحهای پروازي و سیستمهای کمک بصری را انجام داد.
این در حالی است که هواپیمای فلایت چک در ماههای آخر سال گذشته به علت تعمیرات اساسی ارابههای فرود در آشیانه بود.