شناسهٔ خبر: 80147 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه زنجان:

پرواز از استان زنجان به ترکیه برقرار می‌شود/ استقبال از هوانوردی عمومی در زنجان

محمدقاسمی- فرودگاه زنجان مدیر فرودگاه زنجان به بیان مهم‌ترین اقدام‌های سال گذشته و نیز برنامه‌های در نظر گرفته شده برای سال جدید پرداخت و از تلاش برای راه اندازی پرواز به ترکیه خبر داد.

محمد قاسمی در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: سال گذشته بحث دیوارکشی حفاظتی سایت رادار گیلوان همراه با نصب دوربین‌های حفاظتی، ساخت ساختمان CCTV، تکمیل دوربین‌های حفاظتی فرودگاه، بهسازی و زیباسازی وودی ترمینال و محوطه پیرامونی آن انجام شد.

قاسمی با اشاره به این که چنانچه امسال اوضاع مالی شرکت بهتر شود، توسعه ترمینال را انجام خواهیم داد، افزود: ترمینالی که اکنون از آن استفاده می کنیم، به عنوان ترمینال پروازهای داخلی و خارجی بوده و در واقع یک ترمینال ترکیبی است و فضای کمی برای پروازهای حج داریم. امسال بنا داریم چنانچه مراسم حج برگزار شود، پروازهای حج عمره را نیز پوشش دهیم.

 او افزود: پیگیری تکمیل دوربین‌های دیوار و جاده حفاظتی فرودگاه از دیگر کارهایی است که در سال جاری به آن خواهیم پرداخت.

مدیرفرودگاه زنجان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در عرصه هوانوردی عمومی گفت: از آن جا که مسیر قزوین، کرج و اطراف فرودگاه فضای امنی برای هوانوردی عمومی به شمار می رود، در این خصوص با چند شرکت در کرج و قزوین مذاکراتی انجام دادیم و این کار انجام می‌شود.

قاسمی با بیان این که ایرتاکسی در زنجان با استقبال زیادی مواجه نشده است، توضیح داد: با توجه به وجود آزادراه بین المللی در مسیر تهران- زنجان، قطارهای متعددی که در این مسیر عبور می کنند و دو خطه شدن قطار تهران-زنجان دارد، ایرتاکسی با استقبال چندانی رو به رو نشده است. البته دراین خصوص مذاکرتی در استان انجام داده و تلاش داریم تا ایرتاکسی را نیز به حمل و نقل هوایی زنجان اضافه کنیم.

او درباره پروازهای فرودگاه زنجان گفت: قبلا پروازهای مشهد توسط بخش خصوصی در استان زنجان فعال بود اما از سال ۹۶ بخش خصوصی همکاری‌اش را قطع کرد و علی رغم مذاکرات بسیاری که انجام شد، شرکت‌های خصوصی حاضر نشدند در برقراری پروازهای مشهد و کیش ما را یاری کنند.

وی ادامه داد: البته مدتی پروازهای کیش را با همکاری شرکت کیش‌ایر برگزار کردیم اما ادامه دار نبود. بعد از تغییر مدیر بخش خصوصی گردشگری استان، رویکردها تغییر کرده و قرار است بخش خصوصی در این حوزه فعال‌تر شود.

وی با بیان این که اواخر بهمن موفق به برقراری پرواز به مشهد شدیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا فعلا کنسل شده است، گفت: صنعتگران و بازرگانان زنجان به کشور ترکیه تردد دارند و به دنبال این هستیم تا در سال جدید پرواز به ترکیه را نیز راه اندازی کنیم.