شناسهٔ خبر: 80155 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم خبر داد

اجرای محوطه سازی سایت مجتمع ادارات در سال ۹۸/ ساماندهی تقاطع غیرهمسطح قلعه سنگی در سال ۹۹

فراهانی معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: در سال ۹۸ عملیات اجرای محوطه سازی سایت مجتمع ادارات قم با هدف هدایت و جمع آوری آب های سطحی به پایان رسید.

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی استان قم، عباس فراهانی در خصوص عملکرد معاونت مهندسی و ساخت این اداره کل در سال ۱۳۹۸ و برنامه آن در سال ۱۳۹۹ اظهار داشت: در این معاونت اقدامات مناسبی در حوزه مهندسی و ساخت راه های استان در طول سال گذشته انجام شد که با برنامه ریزی انجام شده این اقدامات در سال ۱۳۹۹ نیز ادامه خواهد داشت.

وی افزود: مطالعه و انعقاد قرارداد اجرای پروژه بهسازی و بازیافت سرد با سیمان محور قم- جعفریه به طول تقریبی چهار کیلومتر و به عرض متوسط ۱۵متر رفت و برگشت با پیشرفت فیزیکی ۳۰درصد، اجرای محوطه سازی سایت مجتمع ادارات و اتمام مطالعات احداث پل زیرگذر در محور راهجرد- سلفچگان و تحویل آن به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای برای عملیاتی کردن از جمله اقدامات اجرایی در سال گذشته بوده است.

فراهانی ادامه داد: احداث راه دسترسی میدان شهدای فردو پردیسان به سمت کهک به طول تقریبی دو کیلومتر و اجرای زیرسازی سه لاین رفت و سه لاین برگشت، انجام مطالعات مرحله یک تقاطع غیر همسطح در پهنه صنعتی نیزار و نظارت بر احداث دو مدرسه در محله شیخ آباد و محله شهرک فاطمیه از دیگر فعالیت های معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم در سال ۹۸ بوده است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در راه های روستایی توضیح داد: مطالعات احداث و بهسازی راه های روستایی ونارچ، شریف آباد، جعفرآباد و قمرود در سال گذشته انجام شده است.

به گفته معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم تکمیل مطالعات احداث تقاطع غیر همسطح و راه دسترسی به آزاد راه نمایشگاه بین المللی و برآورد اعتبارات مورد نیاز در آزاد راه قم- تهران، انجام مطالعات تقاطع سه راهی محور ساوه- دستجرد (سه راهی تفرش) و پیگیری اعتبارات مورد نیاز آن، مطالعات نهایی ساماندهی تقاطع غیر همسطح سه راهی لنگرود در محور قدیم قم- کاشان،  پیگیری مطالعات مسیر محور میدان ورجان به کهک و سه راهی قبادبزن تا سه راهی دستگرد  به طول ۱۲ کیلومتر از جمله اقداماتی و برنامه هایی خواهد بود که در سال جدید به دنبال انجام آن هستیم.

فراهانی با اشاره به ضرورت حل گره های ترافیکی در بلوار غدیر و محدوده ورودی پردیسان اظهار داشت: تکمیل مطالعات و طراحی پل رودخانه در محدوده تقاطع غیر همسطح مسیر پردیسان به تپه سلام به طول تقریبی ۳/۲ کیلومتر در دست اقدام است که با احداث این مسیر، شاهد هدایت خودروهای عبوری پردیسان به جاده اراک در محدوده بیمارستان امام رضا (ع) و تپه سلام خواهیم بود.

وی در خصوص آخرین اقدامات انجام شده در کمربندی جدید قم اظهار داشت: تحویل زمین و تجهیز کارگاه کنار گذر آزادراهی قم- سلفچگان- راهجرد به طول تقریبی ۱۱۴ کیلومتر در دست اقدام است.

فراهانی گفت: قرارداد اجرای تثبیت ترانشه های محور قم- نیزار بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال و قرارداد راه دسترسی به شهرک سینمایی نور با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار است.

معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان قم در پایان خاطر نشان کرد: موارد مرتبط با ساماندهی سه راهی تقاطع غیر همسطح قلعه سنگی در محور قم- جعفریه در دست پیگیری است و امیدواریم با اجرای آن عبور و مرور در این بخش از محور قم- جعفریه تسهیل شود.