شناسهٔ خبر: 80158 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی خبر داد

امضای توافقنامه همکاری بین مرکز تحقیقات و شهرهای جدید/ بررسی و اسکن مخاطرات در زمان۶ ماه در شهرهای جدید/مطالعات چندمخاطره‌ای در ۱۷ شهر جدید آغاز می‌شود

علی بیت اللهی عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی از امضای توافقنامه همکاری بین مرکز تحقیقات با شرکت عمران شهرهای جدید برای شناسایی مخاطرات در ۱۷ شهر جدید خبر داد. به گفته وی این مطالعات با هدف اثرات مخاطرات احتمالی در شهرهای جدید انجام می‌شود.

علی بیت اللهی رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از امضای تفاهم نامه همکاری بین مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با شرکت عمران شهرهای جدید برای انجام مطالعات چند مخاطره ای در ۱۷ شهر جدید خبر داد.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به تاکید حبیب‌الله طاهرخانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید پس از وقوع سیل سال۹۸ برای انجام مطالعات چندمخاطره‌ای در شهرهای جدید، گفت: از سال گذشته رایزنی هایی بین مرکز تحقیقات با شهرهای جدید برای انجام مطالعات چندمخاطره ای و اسکن شهرهای جدید از نظر مخاطرات انجام شد که این توافق امروز ۳۰ فروردین۹۹ به سرانجام رسید.

بیت اللهی ادامه داد: بر اساس توافقنامه بین شرکت عمران شهرهای جدید و مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی قرار است تا اسکن جدید از مخاطرات در ۱۷ شهر جدید در سراسر کشور انجام شود که پرند نیز شامل آنهاست.  

وی تاکید کرد: مقرر است تا در این همکاری و مطالعه، پایداری ۱۷ شهر جدید در مقابل مخاطرات زلزله، سیل، فرونشست زمین، لغزش زمین که همان ریزش سنگ و رانش است به صورت کار ۶ ماهه و سریع، اسکن شوند و انجام شود. با انجام این مطالعات، مخاطرات تهدید کننده شهرهای جدید درمی آید تا در ادامه تمهیدات مقابله ای برای کم کردن خسارت ها در خصوص این مخاطرات اتخاد شود و چنانچه نیاز به اقدامات مهندسی است حسب نظر کارشناسی حتما اجرایی شود.

بیت اللهی توضیح داد: با انجام این مطالعات و اسکن ۱۷ شهر جدید از نظر مخاطرات مختلف، تمهیدات برای کاهش خسارات احتمالی، اجرایی و عملیاتی خواهد شد.