شناسهٔ خبر: 80196 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اجرای پروژه طرح تقاطع غیرهمسطح فرودگاه ساری

سعدالله وطن خواه مدیرکل فروگاه‌های استان مازندران از آغاز عملیات اجرای طرح تقاطع غیرهمسطح فرودگاه ساری منشعب از جاده ساری - نکا خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  سعداله وطن خواه  با اعلام این خبر افزود: این پروژه طی سه سال پیگیری و مکاتبات مستمر سرانجام به فاز اجرایی رسید و با دستور مقام عالی وزارت در آذرماه گذشته، مراحل انتخاب مشاور و انتخاب پیمانکار را سپری و نخستین روزهای کاری سال جدید کلنگ عملیات اجرایی آن به زمین زده شد.

وی افزود: این عملیات با تجهیز کارگاه به ماشین آلات توسط پیمانکار و شروع عملیات خاکی، با رعایت استانداردهای بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در حال انجام است.

مدیرکل فرودگاه ساری با بیان اینکه طرح مذکور شامل یک مسیر هوایی ، یک مسیر زیرگذر و دو مسیر کنار گذر است، اظهار کرد: از آنجاکه مسیر دسترسی به فرودگاه ساری از سمت شهر، مسیر مناسبی نبود و شهروندان به جهت غیر مستقیم بودن مسیر مواصلاتی به فرودگاه با مشکلاتی مواجه هستند، اجرای این طرح تاثیر قابل ملاحظه ای در خصوص سهولت و سرعت دسترسی مسافران به فرودگاه در پی خواهد داشت.

وطن خواه در ادامه ضمن قدردانی از پیگیری و مساعدت استاندار، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیرکل راه و شهرسازی استان برای همکاری و تسریع در فرآیند اجرایی این پروژه گفت: این پروژه اعتباری بالغ بر حدود ۳۸۰ میلیارد ریال را به خود اختصاص داده که از محل منابع ملی تامین می شود.