شناسهٔ خبر: 80267 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

آسیب سیل فروردین ۹۹ به ۱۵۲۱ دستگاه پل و ابنیه فنی/ تخمین خسارت اولیه ۱۲۰۰ میلیارد تومانی به جاده های کشور در مناطق سیل زده/ بازگشایی بیش از ۱۳۰۰ محور اصلی، فرعی و روستایی در اثر سیل/ بیش از ۱۲۵۰۰ کیلومتر از راه های کشور آسیب دیدند

خسارت سیل به راه هاي خراسان شمالی معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از خسارت بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومانی سیل فروردین به جاده‌های کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از تسنیم، رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه در فروردین ماه سال جاری، بارندگی شدید در پنج مرحله در بیش از ۲۰ استان و وقوع سیل در ۱۵ استان موجب بروز خسارت به ۱۲ هزار و ۵۵۳ کیلومتر از راه‌های کشور شد، اظهار داشت: سیل به ۱۵۲۱ دستگاه پل و ابنیه فنی آسیب وارد کرد و بیش از ۱۲۰۰ میلیارد تومان خسارت اولیه به جاده‌های کشور در مناطق سیل زده وارد شده است.

وی با یادآوری انسداد ۱۳۸۷ محور اصلی و فرعی و روستایی در اثر این حوادث  و بازگشایی مجدد آنها با تلاش راهداران، افزود: در مدت یاد شده در راه‌های کوهستانی بیش از ۳۰۰ ریزش کوه داشتیم.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: باوجود وقوع ۱۲ حادثه طبیعی به‌صورت همزمان جاده‌های کشور در برخی استان‌ها درگیر (سیل، بارندگی شدید، آبگرفتگی، سرمای شدید، تگرگ، برف، کولاک، باد شدید، ریزش کوه، رانش زمین، رعد و برق و مه‌گرفتگی)، خوشبختانه هیچ راه اصلی و شریانی برای مدت طولانی مسدود نشد.

اکبری اضافه کرد:‌ تعداد ۱۲ هزار راهدار و حدود ۹۰۰۰ دستگاه ماشین آلات راهداری در تمام طول نوروز در گردنه‌ها و در طول راه‌های کشور مشغول بازگشایی، بازسازی یا در آمادگی کامل قرار داشتند.

وی در ادامه به جزئیات خسارت بارندگی و سیل به تفکیک استان‌ها اشاره کرد و گفت:‌ بر اساس برآورده‌های اولیه بدون احتساب سیل ۲۹ فروردین، میزان خسارت در بوشهر ۱۲۰۰۰۰ میلیون ریال، هرمزگان ۷۳۴۵۰۰ میلیون ریال، خوزستان ۲۲۵۰۲۵۰ میلیون ریال، قزوین ۱۲۰۰۰۰ میلیون ریال، کهگیلویه و بویراحمد ۱۱۱۹۳۰۰ میلیون ریال، یزد ۱۴۸۵۳۵ میلیون ریال ، خراسان شمالی ۱۶۵۶۰۰ میلیون ریال، خراسان رضوی ۲۷۰۰۰۰ میلیون ریال،‌خراسان جنوبی ۲۲۳۹۰۶ میلیون ریال، سمنان ۱۸۶۵۰ میلیون ریال، سیستان و بلوچستان ۱۱۴۴۰۱ میلیون ریال، کرمان ۱۷۹۰۳۵۶ میلیون ریال، کرمان جنوب ۱۶۰۰۰۰۰ میلیون ریال و ایرانشهر ۴۱۴۴۰۶۳ میلیون ریال و در مجموع ۱۲۹۰۹۴۶۱ میلیون ریال (۱۲۹۰ میلیارد تومان) بوده است.

وی تعداد ماشین‌آلات فعال راهداری در سیل فروردین را ۱۹۰۵ دستگاه اعلام کرد و افزود: همچنین تعداد ۲۹۱۲ نفر عوامل راهداری در ایام وقوع سیل به صورت شبانه‌روزی فعالیت کردند.