شناسهٔ خبر: 80341 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان

بهره برداری از ۶۹ دستگاه پل/ آغاز سفرهای ناوگان حمل و نقل عمومی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی

IMG_20200422_211336_304.jpg ساخت ۶۹ دستگاه پل آسیب دیده از سیل ۹۸ در استان به اتمام رسیده است و ۳۰ دستگاه پل دیگر نیز بیش از ۷۰درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس شرفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان در برنامه تلویزیونی "وایک" شبکه استانی افلاک با اعلام این خبر گفت: استان لرستان سال ۹۸ با دو سیل بزرگ مواجه و خسارت های بسیار زیادی به بخش راه وارد شد که با برگزاری مناقصات به میزان ۳۰۰ میلیارد تومان کار بازسازی قوت گرفت. اما با آغاز زمستان عملیات بازسازی با کندی روبرو شد و در ششم و هفتم اسفند شاهد وقوع سیل دیگری در استان بودیم که دو پل بازسازی شده را تخریب کرد و باز در حین بازسازی آسیب های سیل جدید با ویروس کرونا مواجه شدیم.

وی افزود:  راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان یکی از دستگاه هایی بود که علیرغم وجود کرونا، عملیات بازسازی را زودهنگام  و در بیستم فروردین آغاز کرد و تا این لحظه ۶۹ دستگاه پل به بهره برداری رسیده است، ۳۰دستگاه پل و ابنیه فنی بیش از ۷۰ درصد پیشرفت دارند و ۷۰ دستگاه نیز از پیشرفت خوبی  برخوردار هستند.

شرفی با بیان اینکه در حال حاضر هم ۸۰ میلیارد تومان برآورد طراحی آماده شده است، اظهار امیدواری کرد: پل های بزرگ و زمان بر را نیز هرچه سریعتر و به صورت همزمان با پل سپهبد شهید قاسم سلیمانی(بابازید) به بهره‌برداری برسانیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای لرستان درخصوص عملکرد این اداره کل در مبارزه با کرونا گفت: از آغاز شیوع کرونا تمام پروتکل های پیشگیری با هماهنگی بهداشت در مجموعه، ادارات و واحدهای تابعه رعایت شده است و عملیات ضدعفونی و گندزدایی به صورت مشارکتی با همکاری بسیج، شهرداری و ... در سطح همه ادارات و مراکز تابعه و پایانه های بار و مسافر صورت گرفته است.

وی توقف ۷۰ تا ۸۰ درصد ترددهای استان ورودی به استان را از دیگر اقدامات پیشگیرانه عنوان کرد و افزود: صنف حمل و نقل از اصناف آسیب‌پذیر در بحران کرونا محسوب می شود و در این ایام سفرهای ناوگان مسافر عمومی برون شهری استان تقریبا به صفر رسیده است در حال حاضر حمل و نقل مسافر با مشکل روبرو است و انتظار می رود شهرداری در بحث کرایه غرفه ها و بیمه تامین اجتماعی در پرداخت حق بیمه  همکاری کنند.

 شرفی نسبت به ایمنی ناوگان استان از نظر ویروس کرونا اطمینان داد و تصریح کرد: با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، امیدواریم با اقبال مردم به حمل و نقل عمومی بتوان سفرها را راه اندازی کرد اتوبوس های استان از بهترین برندهای کشور هستند و عملیات گندزدایی و ضدعفونی اتوبوس قبل و بعد از سفر انجام می شود و تا جایی که امکان دارد شرکت ها لوازم بهداشتی در اختیار مسافران قرار می دهند.

وی در پایان گفت: تاکید می کنم با تمام توان در خدمت هم استانی ها هستیم و ساماندهی بازسازی آسیب های  سیل، روکش آسفالت، مسائل ایمنی و مقابله با کرونا را انجام می دهیم که امیدواریم عملکرد ما مورد رضایت خداوند و مردم قرار گیرد.