شناسهٔ خبر: 80348 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مونتاژ ۲ دستگاه پل خرپایی با اعتبار حدود ۲ میلیون ریال در سیستان و بلوچستان

س و ب - پل های خرپایی.jpeg رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: ۲ دستگاه پل خرپایی جهت استفاده در موارد اضطراری عملیات راهداری، با اعتبار یک هزار و ۹۵۱ میلیون ریال در مدت زمان ۲ ماه در استان مونتاژ و آماده بهره برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان، محمود نکودری اظهار داشت: این پل ها به طول های ۳۰ و ۴۵ متر دارای قابلیت حمل و مونتاژ نهایی سریع در محل به منظور برقراری ارتباط و بهره برداری از محور در کمترین زمان ممکن است.

وی از مونتاژ پل های فلزی آرمکو در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: همچنین همکاران ما به منظور پیش بینی تمهیدات لازم در مواقع بروز بحران، نسبت به آماده سازی ۱۵عدد لوله فلزی آرمکو با هزینه اعتباری بالغ بر ۲۴۰ میلیون ریال، جهت استفاده به عنوان پل در محورهای آسیب دیده اقدام کردند.

رئیس اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: محدوده فعالیت این اداره کل دارای ۷ هزار و ۷۷۴ دستگاه پل با طول تقریبی مجموعاَ ۳۳ هزار متر است که در سال گذشته ۷ دستگاه پل بزرگ تعمیر شده است.

وی تنقیه ۳۱۷ دستگاه پل کوچک، بازگشایی و تسطیح بستر ۵۲۱ دستگاه پل، بازسازی کامل ۱۷ دستگاه آبنما در محور سراوان- کوهک، احداث دیواره هدایت آب و ایمن سازی ۳۵ نقطه از محورهای مهرستان – ایرانشهر و مهرستان – سرباز را از دیگر اقدامات انجام شده در سال ۹۸ توسط اداره نگهداری ابنیه فنی راه های سیستان و بلوچستان عنوان کرد.

نکودری در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه فرآیند نگهداری از ابنیه فنی راه ها از قبیل پل ها و تونل ها بخش مهمی از عملیات راهداری محسوب می شود همکاران ما در این اداره همواره تمام تلاش خود را برای استفاده بهینه از امکانات و افزایش و دوام شبکه راه های استان با بهره گیری از روش های نوین بکار می گیرند.