شناسهٔ خبر: 80349 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح ترمینال فرودگاه لامرد خبر داد

افزایش ۱۰ میلیون نفری ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه‌های کشور/بهره برداری از ۲۰ طرح توسعه ای فرودگاهی تا پایان سال ۹۹

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح ترمینال فرودگاه لامرد که با حضور رییس جمهور و به شکل ویدئو کنفرانس برگزار شد، از افزایش ۱۰ میلیون نفری ظرفیت پذیرش مسافر در فرودگاه‌های کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی در مراسم افتتاح ترمینال فرودگاه لامرد خطاب به رییس جمهور  گفت: در دولت های یازدهم و دوازدهم با تدابیر جنابعالی ، توسعه فرودگاه‌های کشور شتاب بسیار خوبی گرفته است و از ابتدای دولت یازدهم تا امروز ۱۰ پروژه توسعه  فرودگاهی را به بهره برداری رساندیم که به انضمام ترمینال سلام شهر فرودگاهی امام خمینی (ره)، سالانه ۱۰ میلیون نفر به ظرفیت فرودگاه‌های کشور اضافه شده است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که ارزش این سرمایه گذاری حدود ۲ هزار میلیارد تومان بوده و در ۱۵ فرودگاه اجرا شده است، تصریح کرد: نکته مهم این است که به شکل همزمان کار تجهیز ات راداری و ناوبری، توسعه و بهسازی و ایجاد برج های مراقبت استاندارد، افزایش ظرفیت پارکینگ هواپیما، باندهای پروازی، بهسازی سطوح پروازی، رادارهای هواشناسی، توسعه ترمینال‌های مسافربری  و نیز توسعه فضاهای مربوط به خدمات و پشتیبانی مسافرت‌های هوایی در قالب ۳۵ طرح انجام شده است که ۱۵ طرح به بهره برداری رسیده است.

وی ادامه داد: ۲۰ طرح نیز تا پایان سال ۹۹ به بهره برداری خواهد رسید و اجرای این پروژه‌ها نیز به نوبه خود باعث افزایش ۱۰ میلیون مسافر  دیگر به ظرفیت فرودگاه‌های کشور خواهد شد. این پروژه‌ها شامل احداث و توسعه ترمینال فرودگاه‌های داخلی و بین المللی، باند پرواز، باندهای دوم، توسعه پارکینگ و سایر عوامل پروازی و سیستم‌های ناوبری و راداری می شود.

به گفته وزیر راه و شهرسازی اجرای این پروژه‌ها به معنای افزایش افزایش ظرفیت فرودگاه‌ها، توسعه قابلیت کیفیت و نیز توسعه ایمنی و سلامت پرواز خواهد بود.

همچنین با توجه به درخواست رییس جمهور مبنی بر نیاز وجود آزاد راه لامرد- پارسیان، وزیر راه و شهرسازی وعده داد تا هر چه زوتر این موضوع را در دستور کار قرار دهد.