شناسهٔ خبر: 80407 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان:

سهم تخصیص اعتبار به خوزستان در ستاد مرکزی اربعین حسینی افزایش یابد

غلامعباس بهرامی نیا مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: سهم تخصیص اعتبار به استان در ستاد مرکزی اربعین حسینی به نسبت میزبانی از زائران اربعین حسینی افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان، غلامعباس بهرامی نیا در اولین جلسه ستاد استانی اربعین حسینی که در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته مشکل ایجاد شده برای جابجایی زائران در مرز عراق، متوجه استان های خوزستان و ایلام شد.

وی با بیان اینکه برای اربعین امسال  در صورت کنترل بیماری کرونا این موضوع باید بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد، افزود: از طریق وزارت خانه ها توجه به این موضوع را به عنوان یک آسیب در ستاد مرکزی اربعین حسینی مطرح کردیم اما در ستاد استانی اربعین باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: به نظر می رسد علاوه بر پیگیری موضوع در ستاد مرکزی و ستاد استانی اربعین حسینی، طی جلسات با حضور مسئولان خوزستان و کشور عراق مشکلات سال گذشته جابجایی زائران در مرز عراق مورد بررسی قرار گرفته و برنامه ریزی لازم انجام شود تا زحماتی که همه سازمان ها، نهادها و ارگان ها برای برگزاری مطلوب این مراسم معنوی متحمل می شوند، تحت تأثیر این مورد قرار نگیرد.

بهرامی نیا با بیان اینکه دستگاه های اجرایی باید به مسئولیت های واگذار شده برای اربعین حسینی توجه داشته باشند، گفت: در دوسال گذشته ایمن سازی محورهای منتهی به مرزهای چذابه و شلمچه از سوی این اداره کل انجام شد.

وی ادامه داد: در پایانه مرزی شلمچه با توجه به حضور منطقه آزاد اروند، به لحاظ قانونی اداره کل راهداری و حمل  و نقل جاده ای خوزستان نمی تواند هزینه ای را در منطقه داشته باشد اما در دوسال با توجه به اعلام منطقه آزاد اروند مبنی بر کمبود اعتبار، این اداره کل هزینه های زیادی را در مرز شلمچه متقبل شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان بیان کرد: با توجه به پیش بینی های صورت گرفته برای اعتبارات عمرانی در سطح کشور، امسال امکان هزینه کرد در محورهای مربوط به منطقه آزاد اروند منتهی به مرز شلمچه را نخواهیم داشت و منطقه آزاد اروند در این خصوص تدابیری اتخاذ کند.

بهرامی نیا افزود: سال گذشته در ستاد مرکزی اربعین حسینی اعتباری به سه استان تخصیص داده شد اما در تخصیص این اعتبار به خوزستان کمتر توجه شد از این رو با توجه به کمبود اعتبار عمرانی دستگاه های اجرایی در سراسر  کشور تلاش شود سهم استان خوزستان به نسبت میزبانی از زائران اربعین حسینی افزایش یابد.

وی در ادامه با بیان اینکه برای حمل و نقل زائران با مشکل خاصی مواجه نخواهیم شد، گفت: ایمن سازی محورها در حال انجام است.

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان ادامه داد: تکمیل محوطه های پایانه های مرزی شلمچه و چذابه از سال گذشته آغاز شد و در حال حاضر اجرای این پروژه ها با پیشرفت ۸۰ درصدی همراه است.

بهرامی نیا بیان کرد: پیمانکاران این پروژه ها فعالیت خود را آغاز کرده اند که تا پیش از آغاز موسم اربعین حسینی امسال ۲۰ درصد دیگر نیز تکمیل و محوطه های پایانه های مرزی خوزستان بصورت صد درصد تکمیل شود.