شناسهٔ خبر: 80429 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل بانک مسکن درگذشت

ابوالقاسم رحیمی انارکی ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن بر اثر ابتلا به بیماری کرونا، درگذشت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزات راه و شهرسازی، ابوالقاسم رحیمی انارکی مدیرعامل بانک مسکن بر اثر ابتلا به بیماری کرونا صبح امروز هفتم اردیبهشت ماه ۹۹ درگذشت. روابط عمومی بانک مسکن این خبر را تایید کرد.

ابوالقاسم رحیمی‌انارکی ۲۵ دی ماه ۱۳۹۶ با حکم وزیر امور اقتصاد و دارایی به عنوان رییس هیات مدیره و مدیرعامل بانک مسکن جایگزین محمدهاشم بت شکن شده بود.

مرحوم رحیمی انارکی در دوران مسئولیت خود، گام های موثری برای کمک به خانه دار شدن اقشار ضعیف و کم درآمد و همچنین اقشار میان درآمدی برداشت. از جمله این اقدامات همکاری مستقیم و موثر بانک مسکن با طرح اقدام ملی مسکن برای موافقت با ارایه وام های ۱۰۰ میلیون تومانی به ۱۴۰ هزار نفر از متقاضیان بود.

همچنین در دوران مسئولیت وی، ارایه تسهیلات به متقاضیان مسکن تا حد قابل ملاحظه ای افزایش یافت. هم اکنون با موافقت بانک مسکن وام های ارایه شده به سازندگان حرفه ای، توسعه گران دارای پروانه انبوه سازی در صورت استفاده از تکنولوژی های جدید در تهران به ۲۵۰ میلیون تومان، در مراکز استان ها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمیعت به ۲۲۰ میلیون تومان و در سایر شهرها به ۱۸۰ میلیون تومان، افزایش یافته است.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ضمن تسلیت، برای آن مرحوم آمرزش و برای بازماندگان، صبر مسئلت دارد.