شناسهٔ خبر: 80446 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان خبر داد:

تراز مثبت پیشرفت فیزیکی پروژه های عمرانی نسبت به پیشرفت برنامه ای/پیشرفت ۲۲ درصدی پروژه دیوار حفاظت ساحلی بندر چابهار/تسریع در روند اجرای پروژه های عمرانی بندر چابهار در سال ۹۹/اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفر در کارگاه های عمرانی بندر چابهار

چابهار مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: پروژه های عمرانی بندر چابهار با تراز مثبت پیشرفت فیزیکی واقعی نسبت به پیشرفت برنامه ای رو به رو بوده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه پروژه های عمرانی بندر چابهار با تراز مثبت نسبت به برنامه همراه بوده است، اظهار داشت: بهره‌گیری از روش‌ها و سیستم‌های نوین در اجرای پروژه‌های بندری و دریایی، موجب افزایش ۴۰۰ درصدی میزان اعتبارات عمرانی، افزایش چند برابری تعداد پروژه‌ها و همچنین تراز مثبت پیشرفت فیزیکی واقعی نسبت به پیشرفت برنامه‌ای در پروژه‌های عمرانی بندر چابهار در سال ۹۸ شده است.

مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این در حالی است که فعال شدن کارگاه‌های عمرانی در سطح بندر موجب اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفر نیروی جوان تحصیلکرده، متخصص و کارگر بومی در این کارگاه‌ها شده است.

آقایی با اشاره به اینکه توسعه بندر چابهار به‌عنوان دروازه اصلی توسعه استان و جنوب شرق کشور مستلزم توسعه صادرات، واردات، ترانزیت و توسعه زیرساخت‌های بندری است، گفت: با پیگیری مستمر و مداوم پروژه‌ها و در راستای منویات مقام معظم رهبری و توجه ویژه دولت، شاهد ادامه رشد و به نتیجه رسیدن بسیاری از پروژه‌های عمرانی و زیرساختی بندر چابهار به عنوان اهداف اصلی سازمان بنادر و دریانوردی هستیم.

به گزارش اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان با بیان اینکه تلاش شبانه روزی پرسنل، ارزیابی دقیق مشاورین و پیمانکاران و استفاده از تکنولوژی های جدید و بهره‌گیری مصالح نوین در روند رو به رشد عملکرد پروژه های فنی و مهندسی حائز اهمیت بوده و موجب تحول در حوزه عمرانی شده است، اظهار داشت: این پیشرفت ها علاوه بر بهینه‌سازی مصرف انرژی، موجب تسریع در روند اجرایی پروژه ها شده و پیشرفت فیزیکی واقعی پروژه‌ها از پیشرفت برنامه‌ای آنها بیشتر شده است.

آقایی با بیان پیشرفت ۲۲ درصدی پروژه احداث دایک حفاظت ساحلی افزود: استفاده از روش Cut Rock جهت استخراج مصالح آرمور، فیلتر و مغزه از معادن، در پروژه احداث دایک حفاظت ساحلی بندر شهید بهشتی موجب پیشرفت ۲۲ درصدی پروژه شده است که طبق برنامه زمانبندی ۱۹.۸ بوده همچنین استفاده از قالب لغزنده در پروژه احداث برج کنترل ترافیک دریایی موجب پیشرفت ۳۶.۷۹ شده که طبق برنامه زمانبندی ۲۲.۲۰ بوده که شتاب این پروژه های عمرانی در سال جدید نیز ادامه دارد.

وی در خصوص پروژه تعمیرات اساسی ابنیه افزود: استفاده از سازه ۳D Panel در پروژه تعمیرات اساسی ابنیه علاوه بر افزایش سرعت اجرا و بهینه‌سازی مصرف انرژی با سبک‌سازی سازه ساختمان افزایش ضریب ایمنی سازه در برابر زلزله را نیز میسر می سازد.