شناسهٔ خبر: 80449 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در اولین نشست کارگروه آموزش و فرهنگی ایمنی در سال ۱۳۹۹ مطرح شد؛

احتمال برگزاری هفته ایمنی در آغاز سفرهای تابستانی در خرداد یا هفته نخست تیرماه

اولین نشست کارگروه آموزش و فرهنگ ایمنی در سال نودونه اولین نشست كارگروه فرهنگ و آموزش كمیسیون ایمنی راه ها، با حضور اعضاء همزمان با هفتم اردیبهشت، روز ملی ایمنی حمل‌ونقل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز هفتم اردبیهشت ۹۹ مصادف با روز ملی ایمنی حمل و نقل اولین، نشست كارگروه آموزش و فرهنگ ایمنی با مشاركت نمایندگان سازمان‌های عضو كمیسیون ایمنی راه و به ریاست رضا نفیسی رئیس مركز تدوین مقررات و ایمنی حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

در ابتدای این جلسه نفیسی ضمن تبریک این روز به همه مردم و دست اندركاران ایمنی با اشاره به این که طبق برنامه‌ریزی قبلی قرار بود همایشی در این روز برگزار شود، اظهار داشت: با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس كرونا و عدم امكان برگزاری هرگونه مراسم، انجمن طرفداران ایمنی راه‌ها پیشنهاد داد این هفته به تاریخی دیگر موکول شود.

وی افزود:  به همین خاطر و به منظور تاكید بر امر ایمنی در سفرها و جلب مشاركت‌های مردمی و مشاركت كلیه ذی‌نفعان، قرار شد برنامه‌ریزی برگزاری هفته ایمنی در آغاز سفرهای تابستانی در خرداد یا هفته نخست تیرماه انجام گیرد.

وی ادامه داد: در این خصوص اهم برنامه‌ها شامل روز بدون حادثه، ایمنی كاربران آسیب‌پذیر، پویش زنان علیه سوانح ترافیكی و طرح موضوع در هیئت دولت و نمازجمعه توسط خطبا، آموزش و مراقیت از كودكان، پیشنهاد و مقرر شد جزئیات برنامه اجرایی جهت ارایه به دستگاه‌ها و استان‌ها تهیه شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در ادامه این نشست، اهم برنامه‌های سال جاری به مناسب روزها و ایام خاص سال مرتبط با ایمنی حمل‌ونقل به شرح زیر ارایه مطرح و مقرر شد در هماهنگی با شورای هماهنگی ترافیك شهرهای كشور و كمیسیون ایمنی استان‌ها، برنامه‌ریزی برگزاری اقدامات مرتبط با هر روز شامل روز ملی ایمنی حمل و نقل ۷ اردیبهشت، روز حمل و نقل ۲۶ آذر، روز یادمان قربانیان سوانح ترافیكی  آخرین یكشنبه نوامبر هفته آخر آبان و سفرهای نوروزی و تابستانی انجام گیرد.

در همین زمینه همچنین كارگروه آموزش به توضیح اهم اقدامات خود شامل مشاركت فعالانه در رویدادهای مربوط به سلامت (روز و هفته سلامت جهانی و روز سلامت مردان وزنان و خانواده و...)، سیاستگذاری و مشاركت جدی در همسو كردن فعالیت های سازمانهای مردم نهاد ( طرح ائتلاف سمن ها برای ایمنی راه )، بازنگری طرح انسجام آموزش با رویكرد پیاده سازی برنامه عملیاتی كشور، تربیت متخصصان و مربیان فرهنگ ایمنی، مشاركت جدی در فعالیت های مربوط به سلامت و ایمنی دانش آموزان (آموزش و پرورش) برگزاری مسابقات و جشنواره های دانش آموزی ، بازنگری و تدوین بخشنامه ها و قوانین و آیین نامه ها با رویكرد ایمنی و فرهنگسازی و  تولید محتوی های علمی و آموزشی و ترویجی پرداخت.