شناسهٔ خبر: 80479 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی:

ورود سامانه بارشی جدید از روز چهارشنبه/ وزش بادهای شدید در نیمه شرقی

فریبا گودرزی کارشناس سازمان هواشناسی کارشناس سازمان هواشناسی از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز چهارشنبه خبر داد.

فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به تشریح آخرین نقشه‌های هواشناسی پرداخت و گفت: برای امروز بارندگی‌ها در شمال‌شرق، سواحل شرقی دریای خزر و دامنه‌های البرز شرقی ادامه دارد؛ ضمن اینکه در مناطق مستعد بارش‌ها به شکل تگرگ نیز می‌تواند باشد. علاوه بر این مناطق در برخی نقاط شمال‌غرب، بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور نیز انتظار بارش‌‌های پراکنده داریم.

او با اشاره به اینکه، امروز در نیمه‌شرقی کشور وزش بادهای شدید پیش‌بینی می‌شود و آب‌های خلیج فارس برای امروز مواج است، افزود: فردا نیز بارش‌های پراکنده‌ در نوار شمالی کشور و دامنه‌های زاگرس مرکزی ادامه دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی عنوان کرد: از روز چهارشنبه، سامانه بارشی جدید به کشور وارد می‌شود و در شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، دامنه‌های البرز مرکزی و زاگرس مرکزی شاهد بارندگی خواهند بود و روز پنجشنبه این سامانه بارشی تقویت می‌شود و به جز سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان در سایر مناطق کشور شاهد بارش‌های بهاری خواهیم بود.

او بیان کرد: آسمان تهران نیز امروز نیمه ابری است و وزش بادهای شدید در بخشی از نقاط استان وجود دارد. فردا نیز انتظار بارش‌های پراکنده در تهران وجود دارد و برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، شرایط برای بارش‌های بهاری در استان تهران مهیا می‌شود.

کارشناس سازمان هواشناسی، بیشینه دمای امروز در ایستگاه مهرآباد را ۲۱ درجه بالای صفر پیش‌بینی کرد.