شناسهٔ خبر: 80495 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان:

مقام اول آزادراه ها، بزرگراه ها و راه های اصلی متعلق به اصفهان است/۷۸ درصد از تصادفات سهم خودروهای شخصی است

IMG_4184.JPG مدیرکل راهداری وحمل نقل جاده ای استان اصفهان گفت:  مقام اول تعداد آزادراه، بزرگراه و راه اصلی در کشور متعلق به اصفهان است و ۵ درصد  از مجموع کل ترددهای انجام شده در کشور، در استان اصفهان انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی خضری با اشاره به صفر شدن آمار مربوط به تصادفات دو گروه از کاربران پرخطر جاده ای در استان اصفهان شامل دانش آموزان مدارس حاشیه راه ها و ساکنین روستاهای مجاور راه های استان اصفهان گفت:

وی از کاهش تصادفات منجر به فوت در استان اصفهان در سال گذشته خبر داد و افزود: تعداد تصادفات منجر به فوت در سال ۹۷ بالغ بر ۳۷۳ فقره تصادف بود که در سال گذشته به ۳۳۰ تصادف کاهش یافت

خضری با بیان اینکه جایگاه استان اصفهان به واسطه اقدامات موثر در کاهش حوادث جاده ای ارتقا یافته است، گفت: استان اصفهان پس از استان های قم،اردبیل،مازندران، البرز و قزوین بیشترین کاهش در تعداد تصادفات منجر به فوت را ثبت کرده است.

برنامه های ویژه بازآموزی دوره های آموزشی ویژه فعالین عرصه حمل ونقل عمومی

خضری خاطرنشان کرد: آمارهای ما نشان می دهد که ۲۲ درصد از تصادفات سهم حمل ونقل عمومی اعم از بار و مسافر و ۷۸  درصد سهم خودروهای شخصی است.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان خواستار توجه به ضرورت ارتقا فرهنگ رانندگی این گروه بزرگ ۷۸ درصدی شد و افزود: واقعیت این است که رفتارهای ترافیکی مردم در نقاطی مانند آزادراه ها که سطح بالایی از استانداردهای یک راه ایمن را با خود دارند بسیار ناراحت کننده است.

وی بر ضرورت برنامه ریزی برای کاهش تصادفات تاکید کرد وگفت: از سال گذشته برنامه های مدونی  برای کنترل و نظارت بیشتر و همچنین بازآموزی و ارتقا فرهنگ رانندگی  گروه حمل ونقل عمومی  آغاز شده است که نتایج آن در آینده نزدیک آشکار خواهد شد.

خضری خاطرنشان کرد: در سال گذشته علاوه بر برگزاری ۸ جلسه کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی برای ساماندهی اقدامات کلیه دستگاه های ذی ربط برای ایمنی، اقدام جهادی برای رفع نقاط و محورهای حادثه خیز استان اصفهان، تلاش برای ارتقا فرهنگ رانندگی و همچنین ارتقا آگاهی گروه های در معرض خطر تصادفات انجام شد.

وی برگزاری دوره های آموزشی برای روستاها و مدارس حاشیه راه ها، اهدا رایگان کلاه ایمنی به موتورسواران  و... را موفق ارزیابی کرد و گفت: خوشبختانه تصادفات در محورهای روستایی و همچنین تصادفات دانش آموزان در مدارس حاشیه راه های استان به صفر رسیده است.

وی اظهار کرد: رسانه ها تنها روزنه امید برای تغییر در این گروه بزرگ به شمار می آیند، روز ملی ایمنی حمل ونقل بهانه ای برای هم قسم شدن با رسانه ها برای قلم زدن در این مسیر است.

رتبه اول مجتمع های خدماتی رفاهی در کشور متعلق به اصفهان است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: در حال حاضر استان اصفهان با ۵۰ مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی رتبه اول در این عرصه را به خود اختصاص داده است.

خضری جذب سرمایه گذاران برای ساخت مجتمع های خدماتی رفاهی در محورهای مواصلاتی استان و ارتقا کیفی خدمات در این مجتمع ها را از دیگر اقدامات این اداره کل در راستای کاهش تصادفات جاده‌ای دانست.

وی با بیان اینکه بعد از هر دوساعت رانندگی،یکساعت استراحت می تواند تا حدود زیادی تصادفات را کاهش دهد، خاطرنشان کرد: رانندگان باید باورداشته باشند که درهنگام خستگی مغز زودتر از چشم ها به خواب می رود.

مدیرکل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان اظهار کرد: در راستای افزایش نظارت هوشمند بر محورهای مواصلاتی استان اصفهان ۳۴ دوربین نظارت تصویری، ۱۴۵ دوربین ثبت تخلف، ۱۵ تا تابلو پیام متغیر و  ۱۳۰ دستگاه دوربین تردد شمار در راه های استان اصفهان نصب شده است.

وی تصریح کرد: تمام ظرفیت های استان اصفهان اعم ازنیروی انسانی؛ ماشین آلات راهداری، فناوری های نوین در حوزه ITS ، ساخت مجتمع های خدماتی رفاهی، آموزش و ... را برای کاهش تصادفات جاده ای به کار گرفته ایم.

وی با تبریک روز ملی ایمنی و حمل ونقل از تمام رانندگان حمل ونقل عمومی و رانندگان خودروهای شخصی خواست با رعایت قوانین و مقررات و سرعت مطمئنه ضمن حفظ ایمنی خود و خانواده هایشان، ایمنی سایر کاربران جاده ها را نیز ارتقا دهند.

خضری  ابراز امیدواری کرد در سال جاری با تداوم اقدامات انجام شده، شاهد کاهش هرچه بیشتر تصادفات رانندگی در جاده‌های استان اصفهان باشیم.