شناسهٔ خبر: 80502 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

باند دوم محور داران- خوانسار _گلپایگان - زیربار ترافیک قرار گرفت/ اختصاص ۵۰۰۰ مترمربع زمین جهت طرح اقدام ملی  شهرستان فریدن

عبدالرضا فرجی اصفهان رییس راه وشهرسازی شهرستان فریدن ضمن تشريح اقدامات انجام شده در حوزه راه وشهرسازي شهرستان از پیشرفت بیش از ۹۰ درصدی پروژه‌هاي راهسازي و اختصاص ۵۰۰۰ مترمربع زمین برای طرح اقدام ملی مسکن خبرداد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی استان اصفهان، منطقه فریدن در رشته کوه‌های زاگرس قرار دارد و  ناحیه‌ای کوهستانی است. مرکزاین شهرستان شهر داران است و با شهرستان‌های خوانسار، تیران‌و‌کرون، چادگان، بویین میاندشت، فریدونشهرو دهق وعلویجه واستان‌ چهارمحال‌و‌بختیاری همجوار است. شرایط آب و هوایی خنک و مطبوع و ترانزیتی بودن منطقه، سبب افزايش حجم بار ترافيك عبوري از اين شهرستان شده و به همین دلیل تكميل پروژه‌هاي آن در حوزه راه، مسكن وشهرسازي قابل توجه است.  

عبدالرضا فرجی  رئیس اداره راه وشهرسازي شهرستان فریدن طي گفتگوي خبري با كارشناس ارتباطات و اطلاع رساني اداره كل، درخصوص جاده‌هاي اين شهرستان گفت: شهرستان فریدن در مرکز ایران واقع شده و ۹۰ کیلومتر بزرگراه، ۳۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۰کیلومتر راه فرعی و ۱۰۰ کیلومتر محور روستایی دارد و از جمله مهمترین محورهای مواصلاتی استان اصفهان است که سهم بسزایی از حمل ونقل وترافیک استان را به خود اختصاص داده است.  

وی با اعلام اینکه تمامی پروژه‌های راهسازی این شهرستان در حال اجرا هستند، گفت: یکی از مهمترین پروژه‌های راهسازی شهرستان فریدن، ساخت باند دوم محور داران – بویین میاندشت‌ – الیگودرز است که این پروژه‌ی ملی با پیگیری‌های انجام شده توسط مسئولین شهرستان و اداره‌کل راه‌وشهرسازی استان، بیش از۹۰ درصد آن اتمام شده و ترافیک بر روی این محور تردد دارد. از دیگر پروژه‌های راهسازی این شهرستان که به بهره برداری رسیده است، ساخت باند دوم  محور (پلیس راه دامنه –خوانسار-گلپایگان-خمین-اراک) بوده که شش کیلومتر از این محور، در حوزه شهرستان فریدن قرار دارد.  

رئیس راه‌و‌شهرسازی شهرستان فریدن به پروژه بزرگ احداث چهارخطه محور داران-بن-شهرکرد بعنوان یکی دیگر از پروژه‌های راهسازی این شهرستان اشاره کرد، و گفت: فاز مطالعاتی این پروژه به اداره کل راه وشهرسازی واگذار شده و  دارای مشاور منتخب است. وی کاهش مسافت، کاهش حوادث و سوانح رانندگی در این مسیر را از جمله مزایای تکمیل این پروژه عنوان کرد.  

او ادامه داد: در جهت اخذ اسناد اراضی ملی و تبدیل اسناد دفترچه ای به تک برگ، این شهرستان با سه هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی دولتی برای بیش از ۹۵ درصد از این اراضی سند به نام دولت اخذ کرده است و مابقی در دست اقدام است.  

فرجی در خصوص تغییر کاربری‌ها و اقدامات انجام شده در حوزه شهرسازی‌و معماری این شهرستان اذعان داشت: دو طرح تفکیکی در حدود ۸۰  هزارمتر مربع جهت واگذاری به اقشار ویژه و طرح اقدام ملی مسکن، در اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان مورد بررسی قرار گرفته و اماده طرح در کمسیون ماده ۵ استانداری است. همچنین تغییرکاربری به گردشگری ۱۰هکتار از اراضی در غرب شهر داران معروف به تپه زندان مورد موافقت قرار گرفت و در کمیسیون ماده ۵ تصویب شده است. و از اراضی شرق داران، تغییر کاربری به میزان ۱۵ هکتار مورد موافقت قرار گرفت و در کمسیون های مربوطه  منوط بر تهیه طرح امایش سرزمین از اداره محیط زیست تصویب شده است. او در ادامه گفت: تغییر کاربری و واگذاری اراضی به سایت اداری جدید در شهر داران به مساحت ده هزار متر مربع و تهیه طرح تفصیلی شهر داران، آماده مطرح شدن در کمیسیون ماده ۵ است.  

وی در پایان به فعالیت‌ها و پیگیری های این شهرستان در حوزه مسکن و ساختمان و بازآفرینی شهری اشاره کرد و گفت: با تخصیص یک میلیاردو ۵۰ میلیون تومان، محوطه سازی مسکن مهر شهر داران به شهرداری محول شد. و حدود ۴۰  پلاک قطعی به اقشار ویژه واگذار شد و حدود ۱۲۰ پلاک نیز در سال جاری به اقشار ویژه تحویل می شود. همچنین بیش از  ۵۰۰۰ متر مربع زمین، جهت اجرای طرح اقدام ملی این شهرستان اختصاص یافت.