شناسهٔ خبر: 80504 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی

در کنار مبارزه با ویروس کرونا، برنامه‌های تخصصی و فرهنگی ادامه یابد/توسعه فرهنگ نماز و موضوع حجاب و عفاف در برنامه‌های فرهنگی سال ۹۹/ مراسم ارتحال امام (ره) به شکل مجازی برگزار می‌شود

جلسه شورای فرهنگی وزارت راه و شهرسازی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر توسعه فرهنگ نماز، حجاب و عفاف در برنامه‌های فرهنگی سال۹۹ تاکید کرد: مراسم ارتحال امام (ره) و سایر مناسبت ها به شکل ویژه و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، جلسه شورای فرهنگی با بحث و تبادل نظر پیرامون سه موضوعِ بررسی برنامه‌های فرهنگی سال ۹۹، ارایه گزارش عملکرد سال ۱۳۹۸، و بررسی موضوعات پیشنهادی اعضای شورای فرهنگی و همچنین ارزیابی عملکرد سال ۹۸ در حوزه اقامه نماز به شکل ویدئوکنفرانس در ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

سیدعیسی حسینی معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن عرض تسلیت به مناسبت درگذشت ابوالقاسم رحیمی‌انارکی مدیرعامل بانک مسکن و رضا نگهبان مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به دلیل ویروس کرونا، گفت: ویروس کرونا موضوع مهم این روزهای همه است و بسیاری از فعالیت‌های وزارتخانه راه و شهرسازی همانند سایر دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها تحت‌تاثیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی قرار گرفته است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن تاکید مجدد بر اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کاهش همه‌گیری ویروس کرونا، خاطرنشان کرد: در کنار مبارزه با کرونا باید فعالیت‌های اجرایی مختلف وزارتخانه راه و شهرسازی اعم از فعالیت‌های تخصصی و فعالیت‌های فرهنگی به شکل منظم انجام شود.

حسینی گفت: از آنجاییکه مشخص نیست ویروس کرونا چه زمانی ریشه‌کن خواهد شد به همین منظور باید در درازمدت مدل ها و روش های جایگزین را دراینباره استفاده کنیم و مانع تعطیلی کلیه فعالیت های تخصصی وزارتخانه و همچنین فرهنگی شویم.

وی رزمایش مومنانه را که مورد تاکید مقام معظم رهبری است از جمله رویکردهایی عنوان کرد که باید در سازمان ها و دستگاه های اجرایی، شکل بگیرد و در خصوص محورهای برنامه های فرهنگی در سال ۹۹ اعلام کرد: تمامی بخش های مختلف در خصوص ارایه برنامه های فرهنگی و محورهایی که ارایه کردند باید پالایش و طبقه بندی مناسب تری را ارایه دهند.

حسینی رویکرد برنامه‌های فرهنگی وزارتخانه را توسعه فرهنگ نماز، امر به معروف و نهی از منکر و همچنین حجاب و عفاف برشمرد و خواستار تسری این رویکرد در ارایه برنامه‌های فرهنگی شد.

وی خواستار اجرای معماری ایرانی اسلامی در برنامه های معاونت شهرسازی و معماری شد.