شناسهٔ خبر: 80523 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه مطرح کرد:

ایمن‌سازی فیزیکی ۱۴ مدرسه حاشیه راه های کرمانشاه

مهندس کرمی-‌کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از ایمن‌سازی فیزیکی ۱۴ مدرسه حاشیه راه در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه فریبرز کرمی با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته طرح گشت دروازه‌ای به مدت ۱۷ ساعت در شبانه روز تا اسفندماه اجرا شده است، اظهار داشت: در این خصوص  همچنین نیروهای کنترل ناوگان عمومی در پاسگاه‌ها و محورهای مواصلاتی استان در قالب سه اکیپ مستقر و به مدت بیش از ۲۴۵ ساعت کنترل ناوگان عبوری انجام شد.

وی با بیان اینکه ۵۶ بازدید دوره‌ای از مراکز معاینه فنی و کنترل تجهیزات انجام شده، افزود: ۱۴ مدرسه حاشیه راه در محورهای مواصلاتی استان ایمن‌سازی فیزیکی شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه از تشکیل گشت کنترل تناژ با همکاری انجمن‌های صنفی و انجام بیش از ۹۳ مورد گشت در محورهای مواصلاتی خبر داد و گفت: بیش از ۷۰ تخلف از سوی رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل عمومی در سامانه مدیریت شرکت به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به تمدید پروانه فعالیت دو مرکز معاینه فنی در استان، بیان داشت: دوره‌های ارتقا ایمنی راکبان موتورسیکلت برگزار و بیش از ۶۴۰ کلاه ایمنی میان آنها توزیع شد. همچنین دوره‌های آموزشی ارتقا ایمنی رانندگان ادوات کشاورزی به تعداد ۸ جلسه برگزار شد.

کرمی با بیان اینکه ۶۸ مورد بازدید از طرح‌های متقاضیان احداث در حاشیه راه‌ها انجام شد، گفت: بیش از ۳ هزار و ۸۵۶ پروانه عبوری ترافیکی در سطح استان صادر شده است.

این مسئول از کشف ۵۲۷۸ مورد اضافه تناژ خبر داد و گفت: بیش از ۷۱۷ میلیون تومان به عنوان جرایم اضافه تناژ وصول شده است.

وی تصریح کرد: در سال جاری نیز درصدد اجرای طرح کنترل ناوگان عمومی با انجام گشت‌های نظارتی به صورت حداقل ۳ روز در هفته هستیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه بیان داشت: بازدیدهای دوره‌ای از مراکز معاینه فنی به تعداد حداقل چهار مورد در ماه نیز انجام خواهد شد و از محل تصادفات جهت اتخاذ تصمیمات مناسب جهت ایمن سازی بازدید می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح ایمن سازی فیزیکی مدارس در ۳۰ روستای حاشیه جاده اجرا خواهد شد، افزود: همچنین ایمن سازی محل عبور عابران در چهار منطقه انجام و سکوی استقرار گشت پلیس در دو نقطه پرحادثه احداث می‌شود.

این مسئول عنوان کرد: هفت طرح ایمن‌سازی راکبان موتورسیکلت با توزیع ۷۰۰ کلاه و ادوات ایمنی اجرا خواهد شد.

کرمی از ارسال پرونده تخلفات مدیران فنی و رانندگان به کمیسیون‌های مربوطه خبر داد و گفت: طرح‌های پژوهشی تحلیل تصادفات و طرح اربعین حسینی نیز در دستور کار است.