شناسهٔ خبر: 80600 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

افزایش ۶ درجه‌ای دما فردا ۱۲ اردیبهشت در پایتخت/ بارش باران، وزش باد شدید و تگرگ در شمال‌غرب و غرب کشور از شنبه

باران کارشناس سازمان هواشناسی ضمن اعلام این مطلب که کاهش نسبی دمای امروز با افزایش دما جبران می شود، وضعیت جوی کشور را طی سه روز آینده، اعلام کرد.

امین‌حسین نقشینه کارشناس سازمان هواشناسی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، آخرین وضعیت جوی کشور را برای ۲۴ ساعت آینده اعلام کرد.

کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: امروز پنجشنبه برای بیشتر استان‌های کشور به جز جنوب شرق، بارندگی خواهیم داشت که بارندگی تا فردا بعدازظهر در شمال شرق و از سوی دیگر بارندگی عصر جمعه برای نقاطی از شمال غرب و بتدریج ارتفاعات البرز مرکزی و سواحل دریای خزر به شکل بارش پراکنده، آغاز می‌شود.

نقشینه ادامه داد: شنبه برای شمالغرب، غرب، سواحل غربی و مرکزی دریای خزر، دامنه های جنوبی و مرکزی جنوبی البرز مرکزی و غربی و دامنه های زاگرس شمالی، پیش بینی بارش شده است. همچنین برای مناطقی از نوار شرقی نیز بارش پراکنده رخ خواهد داد.

به گفته وی، یکشنبه نیمه شمالی و نوار شرقی بارندگی خواهد داشت. دوشنبه بارش ها در شمال شرق محدود می شود. کاهش امروز دما ، فردا با افزایش نسبی دما جبران خواهد شد و طی این مدت، بارش ها گاهی با رعد و برق و وزش باد همراه خواهد شد. شدت بارش امروز در شمال شرق و نقاطی از استان های فارس، کرمان، و در دامنه های زاگرس مرکزی در استان کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.

وی افزود: فردا جمعه شدت بارش در شمال شرق، شنبه شدت بارش در شمال غرب و غرب، پیش بینی شده است. انتظار می رود که در برخی از این مناطق، بارش ها با وزش باد شدید و ریزش تگرگ نیز همراه باشد.

نقشینه توضیح داد: امروز خلیج‌فارس مواج و متلاطم است. همچنین غباری روی استان‌های بوشهر و جنوب خوزستان، رخ می دهد. دوشنبه در طول روز وزش باد شدید در استان های تهران، البرز، سمنان، قم و شمال اصفهان رخ خواهد داد.

وی گفت: امروز تهران بارانی خواهد شد. بیشینه دمای امروز تهران مثبت ۱۸ و فردا به مثبت ۲۴ برسد. کمینه دمای شمیرانات مثبت ۱۱ و مهرآباد مثبت ۱۵ است. فردا آسمان تهران نیمه ابری است. مجددا برای یکشنبه هفته آینده تهران بارانی می شود و کاهش دما خواهد داشت.