شناسهٔ خبر: 80632 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون عمرانی استاندار کردستان خبر داد

برآورد ۸۰۰میلیارد تومانی بابت اتمام خط آهن همدان - سنندج / ریل گذری در ۳ مقطع برای اتمام پروژه تا پایان سال ۹۹

راه آهن سنندج معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان گفت: برای اتمام پروژه احداث راه آهن همدان - سنندج ۸۰۰میلیارد تومان برآورد شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهرام ملکی، معاون امور عمرانی استاندار کردستان با تاکید بر این برای برطرف کردن موانع سد راه اجرای پروژه راه آهن همدان - سنندج و سرعت‌بخشی بیشتر به آن، کمیته ای با عضویت دستگاه‌های متولی تشکیل شده است، اظهار داشت: در قانون بودجه امسال این پروژه ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار دارد ولی پیش‌بینی می‌شود با عنایت سازمان برنامه و بودجه کل اعتبار مورد نیاز پروژه تامین شود.

وی با بیان اینکه کل پروژه ۱۵۱ کیلومتر و در سه قطعه تقسیم بندی شده، گفت: حدود ۸۵ درصد از زیرسازی کل مسیر تا این لحظه انجام شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان خاطرنشان کرد: در قطعه ۲ (سمت دهگلان) که بیشترین میزان از حجم پروژه را به خود اختصاص داده، پیمانکار مشغول عملیات زیرسازی است.

وی افزود: بخاطر سرعت دادن به اجرای پروژه و بهره برداری از آن تا پایان سال ۹۹، مرحله ریل‌گذاری در سه مقطع در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ریل‌گذاری از سمت سنندج به صورت دستی شروع شده است،  افزود: از سمت همدان به سنندج ریل گذاری به صورت مکانیزه در حال انجام است و ریل گذاری قطعه سوم، از دهگلان به سمت قروه به زودی با استقرار کارگاه آغاز می‌شود.

ملکی ادامه داد: برآورد اولیه اجرای این پروژه برای سال ۹۸-۹۹ حدود ۸۰۰ میلیارد تومان است که با توجه به هزینه‌هایی که از طریق نرخ برگزاری مناقصه و اوراق خزانه به این رقم افزوده می‌شود این برآورد اولیه قطعا بیشتر از این خواهد بود.