شناسهٔ خبر: 8067 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

اختصاصی پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛

برقراری سه مسیر خارجی جدید از فرودگاه بین‌المللی امام(ره) / جدول زمانبندی پروازهای مسیرهای جدید

فرودگاه امام خمینی(ره) رئیس اداره برنامه ريزی و هماهنگی پروازهای فرودگاه امام خمينی (TOC) گفت: سه مسیر جدید بین المللی در مسیرهای تهران - اسپارتا، تهران- لارناکا و تهران- تفلیس به زودی از فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) راه اندازی می‌شود.

محمدرضا حیدرقلی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بعد از برنامه ریزی برای انجام ۶ مسیر بین المللی جدید از ایستگاه پروازی امام خمینی(ره) در مسیرهای تهران – منامه، تهران – مسکو، تهران – سن‌پترزبورگ، تهران – آتن، تهران – میلان و تهران – سوچی، سه مسیر جدید پروازی دیگر در مسیرهای تهران-اسپارتا (ترکیه)، تهران-لارناکا (قبرس) و تهران- تفلیس (گرجستان) از فرودگاه بین المللی امام خمینی به زودی توسط شرکت هواپیمایی ماهان راه اندازی می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر از بین ۶ مسیر بین المللی پروازهای سه مسیر تهران - منامه از ۲۴ اردیبهشت، پروازهای تهران – مسکو از ۷ خرداد و پروازهای تهران - سن پترزبورگ از ۱۴ خرداد راه اندازی شده است و سه مسیر تهران – آتن، تهران – میلان و تهران – سوچی نیز به زودی راه اندازی می‌شود.

رئیس اداره برنامه ريزی و هماهنگی پروازهای فرودگاه امام خمينی (TOC) گفت: علاوه بر این به تازگی انجام مسیرهای پروازی تهران-اسپارتا (ترکیه)، تهران-لارناکا (قبرس) و تهران- تفلیس (گرجستان) از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی به زودی توسط شرکت هواپیمایی ماهان راه اندازی می‌شود.

وی افزود: طبق برنامه زمانبندی انجام پروازهای سه مسیر بین المللی مذکور از سوی شرکت هواپیمایی ماهان به اداره برنامه ريزی و هماهنگی پروازهای فرودگاه امام خمينی (TOC) پروازهای تهران – اسپارتا از ۲۵ خرداد و با انجام سه پرواز در هفته (دوشنبه، پنجشنبه و جمعه) راه اندازی می شود. پروازهای این مسیر در روزهای مذکور ساعت ۱:۱۵ دقیقه فرودگاه امام را به مقصد اسپارتا ترک می کند و ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه همان روز وارد فرودگاه بین المللی امام خمینی می‌شود.

همچنین پروازهای تهران به مقصد لارناکا (قبرس) از روز ۲۸ خرداد با انجام دو پرواز در روزهای پنجشنبه و جمعه برقرار می‌شود. پروازهای این مسیر ساعت ۱۹:۱۵ از فرودگاه امام به مقصد لارناکا پرواز می‌کند و ساعت ۲:۳۰ دقیقه بامداد روز بعد از مبدا لارناک وارد فرودگاه امام می‌شود.

حیدرقلی ادامه داد: مسیر بین المللی تهران – تفلیس گرجستان نیز از ۴ تیرماه در روزهای پنجشنبه راه‌اندازی خواهد شد. همچنین پروازهای این مسیر از ۱۷ تیرماه در روزهای شنبه و از ۲۲ تیرماه نیز در روزهای دوشنبه برقرار خواهد شد. بر اساس برنامه زمانبندی شده پروازهای این مسیر در روزهای مذکور ساعت ۲۰:۴۵ دقیقه فروگاه بین المللی امام خمینی را ترک و ساعت ۱:۳۰ بامداد روز بعد وارد این فرودگاه می شود.

جدول پروازی مسیرهای جدید پروازی از فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره)

مسیر

زمان آغاز

برنامه پروازی

ساعت خروج از فرودگاه

ساعت ورود به فرودگاه

ایرلاین

تهران - اسپارتا

۲۵ خرداد

دوشنبه- پنجشنبه - جمعه

۱۰:۱۵

۱۷:۳۰

ماهان

تهران- لارناکا

۲۸ خرداد

پنجشبنه- جمعه

۱۹:۱۵

۲:۳۰ بامداد روز بعد

ماهان

تهران- تفلیس

۴ تیر

پنجشنبه

۲۰:۴۵

۱:۳۰ بامداد روز بعد

ماهان

تهران- تفلیس

۱۷ تیر

شنبه

۲۰:۴۵

۱:۳۰ بامداد روز بعد

ماهان

تهران- تفلیس

۲۲ تیر

دوشنبه

۱۴

۱۸:۴۵

ماهان

نظر شما