شناسهٔ خبر: 80674 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر خبر داد

۲ هزار و ۷۷۵ واحد سهمیه استان بوشهر درمرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن

ThumbnailImage.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به تحویل۳۲ هزار و ۳۱۸ واحد مسکن مهر استان بوشهر گفت:۲ هزار و ۳۹۷ واحد مسکونی باقیمانده این پروژه‌ها در شهرهای مختلف استان بوشهر در قالب تعاونی، خودمالکی امسال تکمیل می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزاد رستمی در جلسه شورای تامین مسکن استان بوشهر با بیان اینکه تامین مسکن اقشار کم درآمد و مستضعف در اولویت برنامه‌های راه و شهرسازی است اظهار داشت: واحدهای مسکونی در قالب برنامه‌های مختلف در شهرهای  استان بوشهر در حال اجراء است.

 وی با اشاره به روند اجرایی طرح مسکن در استان بوشهر بیان کرد: سهمیه مسکن مهر در استان بوشهر ۳۴ هزار و ۷۱۵ واحد بود که تاکنون ۳۲ هزار و ۳۱۸ واحد مسکن مهر در استان بوشهر تحویل شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از نیمه تمام ماندن ۲ هزار و ۴۹۰ واحد مسکن مهردر استان خبر داد و بیان کرد: این واحدها در قالب طرح‌های خودمالکی، قراردادهای سه جانبه و تعاونی‌های مسکن ولایت، جوانان دشتی، عالی‌شهر و پرگان برازجان و دیلم در حال ساخت است.

رستمی، با تاکید بر تسریع در تامین زیرساخت‌های آب، برق، گاز و فاضلاب در  مجتمع‌های مسکونی یاد شده تصریح کرد: ۲ هزار و ۳۹۷ واحد مسکونی باقیمانده پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای مختلف استان بوشهر با همکاری دستگاه‌های ذیربط و تلاش سازندگان امسال تکمیل می‌شود.

وی، از اجرای طرح اقدام ملی مسکن در استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد: اجرای طرح اقدام ملی مسکن در راستای حل مشکلات مسکن مردم مرحله نخست آن از آذرماه سال گذشته اجرایی شد و سهمیه استان بوشهر ۲ هزار و ۴۶۹ واحد تعیین شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه در مرحله نخست طرح اقدام ملی مسکن ۲ هزار و ۳۰۹ نفر در شهرهای استان بوشهر ثبت نام کردند تصریح کرد: در این مرحله پس از پایش، یک‌هزار و ۲۶۲ نفر حائز شرایط لازم شدند.

رستمی با اشاره به اینکه از سهمیه یاد شده یک‌هزار ۴۶۹ واحد مربوط به اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر و یک‌هزار واحد به شرکت عمران  عالیشهر اختصاص دارد بیان کرد: در ثبت‌نام مرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن سهمیه استان بوشهر ۲ هزار و ۷۷۵ واحد تعیین شده که تاکنون ۲ هزار و ۹۸ نفر ثبت نام کرده‌اند.

وی، از ساخت یک‌هزار و ۸۶۹ واحد مسکونی درمرحله دوم طرح اقدام ملی مسکن در شهر جدید در شهرستان عسلویه خبر داد و تصریح کرد: متقاضیان با لحاظ شاخص‌هائی همچون تعداد افراد تحت تکفل، سن سرپرست خانوار، مدت زمان ازدواج و دیگر شاخص‌ها  اولویت‌بندی و انتخاب می‌شوند.