شناسهٔ خبر: 80716 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در نهاد ریاست جمهوری انجام شد

آغاز عملیات اجرایی مسکن فرهنگیان در همکاری وزارت راه و با وزارت آموزش و پرورش

آیین افتتاح طرح‌های مسکن مهر پردیس با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ احداث ۱۴۵۶۴ واحد مسکونی فرهنگیان از مجموع ۱۷۰ هزار واحد تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی با وزارت آموزش و پرورش به زمین زده شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مراسم کلنگ‌زنی مسکن فرهنگیان موضوع تفاهم‌نامه وزارت راه و شهرسازی با وزارت آموزش و پرورش برای احداث ۱۷۰ هزار واحد مسکونی در مدت زمان دو سال، به ریاست اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور و با حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی و محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش به شکل ویدئو کنفرانس در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد.

احداث واحدهای مسکونی فرهنگیان در فاز نخست در ۶ استانِ تهران، فارس، خوزستان، آذربایجان شرقی، اصفهان، و کهگیلویه و بویراحمد انجام  می شود. بنا بر بررسی های انجام شده در استان تهران در شهر جدید پرند ۵۰۰ واحد، در استان فارس در شهرهای قیر ۶۰ واحد، پاسارگاد ۶۰ واحد و در شهر جدید صدرا ۱۰۰۰ واحد، در استان خوزستان در شهرهای دزفول ۱۲۸ واحد، خرمشهر ۲۰ واحد، شوشتر ۶۴ واحد، بهبهان ۶۴ واحد، رامشیر ۶۴ واحد، شهر جدید شرین شهر ۵۰۰ واحد، شهر جدید رامین ۱۰۰۰ واحد، در استان آذربایجان شرقی و در شهر جدید سهند ۱۰۰۰ واحد، در استان اصفهان شهر جدید فولادشهر ۳۰۰۰ واحد، در استان کهگیلویه و بویراحمد در اراضی آموزش و پرورش در شهرهای یاسوج، دهدشت، گچساران و بارش ۷۲۱ واحد مسکونی احداث می شود.

گفتنی است، بر اساس اعلام وزرات راه و شهرسازی در ۱۱ استان عملیات احداث واحدهای مسکونی فرهنگیان اجرایی و عملیاتی خواهد شد.