شناسهٔ خبر: 80718 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

عرصه بر زمين خواران در استان ايلام تنگ می شود

ديدار با فرمانده انتظامي ايلام (2).jpg در ديدار فرمانده نيروي انتظامي استان ايلام با مديركل راه و شهرسازي استان بر برخورد قاطع با متصرفين اراضی ملی و دولتی با هماهنگی مراجع قضايی تأكيد شد.

به گزارش پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي، در اين ديدار كه در دفتر مديركل راه و شهرسازي استان تشكيل و رئيس حفاظت انتظامي استان و فرمانده يگان حفاظت از اراضي ملي و دولتي  اين اداره كل نيز حضور داشتند طرفين بر تشديد اقدامات عليه تصرف اراضي ملي و دولتي تأ كيد كردند.

سردار ياري فرمانده انتظامي استان ضمن اشاره به  همراهي، همكاري و پشتيباني عملياتي و انتظامي نيروي انتظامي از يگان حفاظت از اراضي راه و شهرسازي استان در برخورد با متصرفين اراضي ملي و دولتي بر تشديد برخورد با متخلفين در اين زمينه با همكاري دستگاه محترم قضا تأكيد كرد و افزود: خوشبختانه اين همكاري باعث شده كه آمار رفع تصرف اراضي در سطح استان ايلام افزايش يابد.

علي اصغر كاظمي مديركل راه و شهرسازي استان نيز در اين ديدار ضمن قدر داني از همراهي نيروي محترم انتظامي و دستگاه قضا گفت: اين همراهي و همكاري سبب گرديد تا در سال گذشته طي ۸۳ مرحله رفع تصرف   ۱۹۰۶۵۶  متر مربع  از اراضي ملي ودولتي در استان ايلام به ارزش بالغ بر ۱۳۸ ميليارد تومان از تصرف افراد سودجو خارج و به بيت المال باز گردد.

وي خاطر نشان كرد از ابتداي سال جاري تا كنون نيز طي ۳۵ مرحله رفع تصرف ۱۶۲۹۱۹ متر مربع به ارزش بالغ بر ۱۳۴ ميليارد تومان  توسط يگان حفاظت از اراضي اين اداره كل با  همكاري نيروي انتظامي ودستگاه قضايي رفع تصرف شود.

مديركل راه و شهرسازي استان از همه مردم عزيز خواست تا قبل از هر گونه خريد ملك ابتدا استعلامات لازم از ادارات راه و شهرسازي استان به عمل آورده و از انعقاد قولنامه هاي دست نويس خود داري نمايند چرا كه انعقاد هر گونه قرارداد زمينهاي ملي و دولتي غير قانوني وجعلي بوده و از طريق مراجع قضايي  با طرفين قرارداد يا بنگاه و مشاور املاك متخلف برخورد خواهد شد.