شناسهٔ خبر: 80738 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر در بازدید از بندر شهید رجایی اعلام کرد:

تکمیل دو پروژه فاز سوم پایانه کانتینری و اسکله های نفتی؛ اهداف اصلی سال جهش تولید در بندر شهید رجایی/ بهره برداری از ۹۰۰ متر اسکله و پسکرانه در بندر شهید رجایی؛ تا پایان سال جاری/ تعامل حداکثری سازمان بنادر و راه آهن برای توسعه حمل و نقل چند وجهی در بندر شهید رجایی

بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: تکمیل دو پروژه فاز سوم پایانه کانتینری و اسکله های نفتی بندر شهید رجایی به عنوان دو هدف اصلی سال جهش تولید در بندر شهید رجایی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در بازدید از پروژه های بندر شهید رجایی بندرعباس، افزود: تکمیل دو پروژه فاز سوم پایانه کانتینری و اسکله های نفتی بندر شهید رجایی به عنوان دو هدف اصلی سال جهش تولید در این بندر محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: در بازدید امروز آخرین وضعیت و روند اجرای پروژه های یاد شده بررسی شد تا در صورت نیاز جهت رفع موانع و مشکلات آنها اقدامات لازم صورت گیرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی افزود: فاز سوم توسعه پایانه کانتینری بندر شهید رجایی با وضعیت مناسب کارگاه بر اساس زمانبندی تعیین شده در حال اجراست و پیش‌بینی می‌کنیم تا پیش از پایان سال جاری در این فاز ۹۰۰ متر اسکله و پسکرانه به بهره‌برداری برسد.

راستاد تصریح کرد: پروژه اسکله های نفتی نیز با تلاش خوبی در حال اجراست و در بازه زمانی تعیین شده طی سال جاری تکمیل خواهد شد.

وی گفت: به واسطه اجرای این دو پروژه تحول جدی در ظرفیت بندر شهید رجایی در زمینه فعالیت‌های تخلیه و بارگیری کانتینری و نفتی را شاهد خواهیم بود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه به تعامل مناسب سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت راه آهن برای توسعه حمل و نقل چند وجهی در بندر شهید رجایی اشاره کرد و بیان داشت: با این تعامل میزان حمل و نقل کالا و محموله ها از طریق ریل در بندر شهید رجایی افزایش یافته و موجب ارتباط بدون واسطه حمل و نقل دریایی و ریلی شده است.

راستاد خاطرنشان کرد: دو مجموعه سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت راه آهن، عزم و اراده جدی برای توسعه این تعاملات و همکاری‌ها را دارند و در حال حاضر بر روی حمل و نقل کالاهای اساسی تمرکز شده و به مرور در راستای سیاست‌های کلان کشور تلاش می کنیم تا حمل و نقل ریلی سهم حداکثری را در جابجایی کالا در بندر شهید رجایی داشته باشد.

تخلیه و بارگیری ۵.۸ میلیون تن کالا طی ۴۵ روز نخست سال جاری در بندر شهید رجایی

اله مراد عفیفی پور؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان نیز در این بازدید ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات مجموعه بنادر استان از ابتدای سال ۹۹ تاکنون، اظهار داشت: طی ۴۵ روز نخست سال جاری ۵.۸ میلیون تن کالا در بندر شهید رجایی تخلیه و بارگیری و جابجا شده است.

وی افزود: بخش عمده‌ای از این کالاها صادراتی و بالغ بر ۵۰۰ هزار تن نیز شامل کالاهای اساسی بوده است و همچنین با همکاری دو مجموعه بنادر و گمرک، رکورد خوبی در ترخیص کالاهای بهداشتی با توجه به نیاز امروز کشور در بندر شهید رجایی به ثبت رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: تمام پروژه‌ها و فعالیت‌ها و عملیات‌های مختلف تخلیه و بارگیری و ترخیص کالا در بندر شهید رجایی با رعایت پروتکل های بهداشتی ادامه دارد تا اهداف سال جهش تولید را محقق کنیم.