شناسهٔ خبر: 8081 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

تخلیه و بارگیری ٩٠ هزار تن کالا در بندر تجاری لنگه

بارگیری 94 میلیون تن در بنادر استان هرمزگان در سال93 مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه از تخلیه و بارگیری حدود ٩٠ هزار تن کالا و رونق چشمگیر صادرات و ترانزیت نفتی از ابتدای سال‌جاری تاکنون خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، اسماعیل مکی‌زاده با ارایه گزارشی از عملکرد دو ماه نخست سال ٩٤ در بندر تجاری لنگه گفت: طی مدت یاد شده، ٨٧ هزار و ٧٢٤ تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در این بندر تخلیه و بارگیری شد.  طی این مدت، ٢٤٧هزار و ٦٣ تن کالای غیر نفتی به بندر تجاری لنگه وارد شد که ٢٨ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل، کاهش دارد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی بندر لنگه از افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی در بندر لنگه خبر داد و افزود: ٣٨ هزار و ٢٥٤ تن کالا در دو ماهه نخست سال‌جاری از طریق این بندر به خارج از کشور صادر شد.  طی سال‌جاری ١٨ هزار و ٦٨٨ تن انواع کالا از این بندر ترانزیت شد.

مکی زاده افزود: خودروی سواری، برنج، شکر، گندم، روغن خوراکی، سویا، میوه و تره بار، مواد معدنی، پارچه و الیاف عمده کالاهایی است که از مبدأ یا به مقصد امارات عربی متحده، کشورهای آسیای میانه و عراق وارد، صادر و یا ترانزیت شده است.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی لنگه خاطرنشان کرد: امسال از طریق این بندر، یک‌هزار و ٦٢١ تن و یک‌هزار و ٩٨٠ تن انواع کالا به ترتیب صادرات و ترانزیت نفتی انجام شد که در هر دو بخش ١٠٠ درصد رشد را شاهد بودیم.

به گفته مکی زاده، طی دو ماه گذشته، ٧١٠ شناور تجاری و مسافری در اسکله های بندر تجاری لنگه پهلو گرفت و ٣٩ تی ای یو کانتینر نیز با ٩٢ درصد رشد عملیات در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

وی مجموع تردد از بندر لنگه به کشورهای حوزه خلیج فارس و بالعکس از ابتدای سال جاری تاکنون را ١٤هزار و ٢٨٤ نفر اعلام کرد. /

نظر شما