شناسهٔ خبر: 80818 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل سازمان بنادر در بازدید از بندر امام(ره) :

موفقیت سازمان بنادر در عملیات تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی در شرایط شیوع کرونا/ افزایش امنیت غذایی کشور با ارائه خدمات کیفی مناسب به کشتی های ورودی/ لزوم تامین منابع برای احیا و نگهداری زیرساخت ها و اماکن بندری/ لزوم استفاده از موقعیت و شرایط لنگرگاه های خارجی و داخلی در مجمتع بندری امام خمینی (ره)

بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: این سازمان با ارائه خدمات کیفی به کشتی های ورودی حامل کالاهای اساسی موجب افزایش امنیت غذایی کشور شده و عملکرد موفقی را در عملیات تخلیه و بارگیری این کالاها در شرایط شیوع ویروس کرونا داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد راستاد در نشست مشترک شورای معاونین اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به تلاش بی وقفه نیروهای عملیاتی در بنادر برای ارائه خدمات با کیفیت و مناسب به کشتی های ورودی حامل کالاهای اساسی که موجب افزایش امنیت غذایی کشور شده است، بیان کرد: در پی اظهار رضایت معاون اول رئیس جمهوری در خصوص عملکرد سازمان بنادر و دریانوردی، باید عنوان کرد که این سازمان از آزمون ها سربلند بیرون آمده است.

وی با تاکید بر بر حفظ و مرمت زیرساخت های موجود در بخش های مختلف مجتمع بندری امام خمینی (ره)، گفت: نگهداری و بهسازی این زیرساخت ها باید در اولویت قرار گیرد و سیاستگذاری های جدیدی در این خصوص لحاظ شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی همچنین بر اقدام جهادی برای تعمیر و احیای  زیر ساخت و اماکن بندری تأکید کرد و افزود: باید با تدوین برنامه ای جامع در این زمینه، منابع تازه ای برای احیا و نگهداری زیرساخت ها و اماکن بندری اختصاص داد.

باید خاطرنشان کرد که در این نشست، عملکرد، خدمات شاخص و چالش های پیش روی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان درحوزه‌های امور بندری، سرمایه گذاری، دریایی، فنی و نگهداری، مهندسی و عمران و منابع انسانی بررسی کرد.

راستاد با استقبال از ابداعات و نوآوری های این اداره کل در طراحی نرم افزارهای مدیریتی، بر لزوم همکاری با مجموعه فاوای سازمان بنادر و دریانوردی جهت بهره گیری و عملیاتی کردن کامل آن در سایر بنادر تأکید کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه موقعیت و شرایط لنگرگاه های خارجی و داخلی در بندر امام خمینی(ره) به نحوی است که کشتی های ورودی، نیازمند تهیه آذوقه در این بندر هستند، اظهار کرد: از این فرصت می توان برای جلب رضایت بیشتر مشتریان و ایجاد فرصت های اشتغال و درآمدزایی بهره برد.

رونمایی از دو نرم افزار پایش خدمات دریایی و بندری با بهره گیری از توان داخلی

همچنین در این نشست عادل دریس؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با تأکید بر لزوم بهره گیری از بسترهای IT و ابزارهای نرم افزاری برای شناسایی و شفاف سازی چالش های موجود، گفت: باید برنامه ریزی لازم برای رفع این چالش ها صورت گیرد.

وی ادامه داد: دو نرم افزار پایش شناورها، مراحل ورود تا خروج شناورها را رصد و پیگیری می کند و همچنین نرم افزار پایش حمل درون محوطه‌ ای کامیون، با هدف رصد لحظه به لحظه حرکت کامیون های حامل بار از پای کشتی تا انبار طراحی شده است.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) ادامه داد: این دو نرم افزار دستاورد کارشناسان توانمند داخلی است که با بهره گیری از آن ها، بهره وری فعالیت های بندری و دریایی و رضایت مشتریان ارتقا می یابد.

دریس همچنین ضمن ارائه دستاوردها و خدمات قابل توجه مجتمع بندری امام خمینی(ره) در بخش های عملیات بندری و دریایی، پیشنهادها و راهکارهایی را برای رفع برخی از این چالش ها مطرح کرد.

گفتنی است مدیرعامل بنادر و دریانوردی در جریان سفر یک روزه خود به منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، از پروژه های احداث رمپ و لوپ تقاطع غیر همسطح و جاده کمربندی بندر امام خمینی(ره) به آبادان که با هدف مسئولیت های اجتماعی به منظور تسهیل وضعیت ترافیکی و کاهش فشار بر زیرساخت های شهری با پیشرفت قابل ملاحظه ای در دست اجرا است، بازدید کرد.

علاوه بر این معاون وزیر راه و شهرسازی در بازدید از از پروژه های مختلف عمرانی، سرمایه گذاری مجتمع بندری امام خمینی (ره) از آخرین تحولات و پیشرفت های آنان مطلع  شد.