شناسهٔ خبر: 80849 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رفع تصرف از ۱۲۲ هکتار اراضی دولتی در استان همدان

رفع تصرف در حیدره همدان مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: از ابتدای تشکیل یگان حفاظت از اراضی اداره کل تاکنون ۱۲۲ هکتار از اراضی دولتی استان همدان رفع تصرف و به بیت المال و دولت اعاده شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی و به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه وشهرسازی استان همدان " داریوش حسینی" عنوان کرد: نیروهای مستقر در یگان حفاظت از اراضی اداره کل با اقتدار و با تمامی امکاناتی که در اختیار دارند، از ابتدای تاسیس تاکنون ۱۲۲ هکتار اراضی دولتی به ارزش ۲۱۸ میلیارد تومان بدون هیچ گونه ضرر و زیان جانی و مالی ، با مدیریت صحیح ، اصولی و همکاری پرسنل زحمت کش به اموال دولت اعاده شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان در ادامه عنوان کرد: مأموران یگان حفاظت از اراضی اداره کل در سراسر استان به صورت ۲۴ ساعته و در دو شیفت با اولویت‌بندی و مشخص شدن مناطق حساس از نظر تخریب و تصرف به گشت‌زنی مشغول هستند.

وی توصیه و تاکید کرد: شهروندان در زمان خرید زمین و ملک در خصوص اسناد قانونی از قبیل سند از سازمان های مربوطه استعلام اخذ نموده ،زیرا بسیاری از افراد قولنامه ملکی را خریداری و بعد مشخص شده که ملک خریداری شده جزو اراضی ملی و دولتی بوده و در این صورت خریدار با رفع تصرف اراضی ملی متضرر خواهد شد.

حسینی در پایان اطلاع رسانی مردمی را عامل موثر در کاهش تصرف اراضی ملی عنوان و خاطر نشان ساخت: شهروندان هرگونه اخبار و اطلاعات درباره تصرف ، تعرض ، تجاوز و دخالت افراد سودجو در اراضی دولتی را به شماره تلفن گویای ۱۶۵۶ اطلاع دهند.