شناسهٔ خبر: 80864 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشریح اقدامات راه و شهرسازی شهرستان شاهین‌شهر و میمه/پیشرفت بیش از ۵۰ درصدی پروژه‌های فعال راهسازی

کیهانی،شاهین شهر،اصفهان رئیس اداره راه‌و شهرسازی شهرستان شاهین‌شهر و میمه ضمن تشریح اقدامات انجام شده در حوزه‌های مختلف کاری، از فعال بودن پروژه‌های راهسازی و اختصاص زمین برای احداث یکهزار و ۳۲۴ واحد مسکونی جهت طرح اقدام ملی مسکن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهرستان شاهین‌شهر و میمه دارای دو بخش، شش شهر و ۱۹روستا بوده، مرکز آن شاهین‌شهر است و در ۱۷ کیلومتری شمال شهر اصفهان و در حد فاصل دو اتوبان، که از دو جهت جاده اصفهان را به تهران متصل می‌کنند، واقع شده‌است. مهاجرت‌پذیر بودن این شهرستان و وجود پنج شهرک صنعتی با صدها واحد تولیدی و خدماتی در آن، موجب شده تکمیل پروژه‌های مسکن، راه و شهرسازی در این شهرستان مورد توجه قرار گیرد.  

مراد کیهانی رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین‌شهرومیمه، درخصوص جاده‌هاي شهرستان گفت: این شهرستان دارای ۴۴۴ کیلومتر راه بوده، که ۹۳ کیلومتر آن آزاد راه، ۱۰۹ کیلومتر بزرگراه، ۹۶ کیلومتر راه اصلی و ۱۴۶ کیلومتر راه روستایی است. و به دلیل موقعیت جغرافیایی آن شاهد حجم بالای ترافیک عبوری از راههای آن هستیم.  

وی پروژه های فعال در حوزه راهسازی شهرستان را به این شرح عنوان کرد: پل رو گذر تقاطع آزادراه شهید کاظمی در حال احداث بوده و پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی دارد. همچنین پروژه‌های «باند دوم علویجه به طول ۱۰ کیلومتر» و «کمربندی خمینی شهر به جهاد آباد» نیز فعال بوده و پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی دارند. از دیگر پروژه‌های راهسازی شهرستان، پروژه باند دوم جهادآباد از محل تقاطع محور جهاد آباد و کمربندی خمینی شهر تا شاهین شهر به طول پنج کیلومتر است که تا کنون ۵۰ درصد آن تکمیل شده است.  

رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان شاهین‌شهر و میمه در خصوص اقدامات انجام شده در حوزه مسكن و بازآفريني شهرستان بيان داشت: بیش از ۵۰۰ قرارداد اجاره عرصه دولت در فرآیند معاملات ثانویه پروژه مسکن‌مهر، سال گذشته تنظیم و بیش از ۴۰۰ سند مسکن‌مهر تحویل شده برای پایان کار و صدور سند پروژه‌های نیمه تمام پیگری‌های لازم انجام پذیرفته و ۲۳۴ واحد از پروژه ۴۶۸ واحدی خودمالکین واقع در سایت مسکن مهر افتتاح شده است. تخصیص زمین برای طرح اقدام ملی بصورت (۱۰۰۰واحد مسکونی در شهر شاهین‌شهر مشارکتی با بنیاد مسکن، ۱۰۰ واحد مسکونی در شهر وزوان، ۱۲۴ واحد در شهرمیمه و ۱۰۰ واحد درشهر لایبید) بوده و پیگیری‌های لازم توسط این اداره جهت تحویل زمین طرح‌های اقدام ملی به بنیاد مسکن انجام شده است.   

وی افزود: نظارت عالیه بر پروژه‌های بازآفرینی شامل روکش‌های آسفالت، محاسبه و تایید قیر یارانه‌ای تخصیص یافته در محله‌های هدف و بررسی صورت وضعیت تخفیفات شهرداری‌ها در عوارض پروانه ساخت در محله‌های بافت فرسوده از جمله اقدامات انجام شده در حوزه بارآفرینی شهری است.  

کیهانی به اقدامات انجام شده در حوزه املاک و حقوقی شهرستان اشاره داشت و گفت: تعداد ۱۱۵ برگ سند مالکیت به نام دولت اخذ شده و اسناد مالکیت موضوع قراردادهای واگذاری سنوات گذشته انتقال یافته است. همچنین قرادادهای واگذاری و مزایدات به اشخاص حقیقی و حقوقی به تعداد ۱۶ مورد تنظیم و اراضی واقع در محدوده شهر لایبید به مساحت ۷۴ هکتار تحصیل شده است.  

وی با اعلام اینکه طرح‌های تفصیلی شهرهای میمه، وزوان و لایبید تامین اعتبار شده و در دست اقدام است گفت: در حوزه شهرسازی و معماری این اداره در جلسات کمیته‌های کارشناسی کمیسیون ماده ۵ و کمیته  فنی کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی شرکت کرده و پیرامون تقاضاهای شهرداری و اشخاص حقیقی یا حقوقی در ارتباط با تغییر و تعیین کاربری، طرح‌های تفکیک زمین، طرح مجموعه‌های تجاری خدماتی، تفریحی گردشگری و... در محدوده قانونی و حریم شهرهای تابعه شهرستان اعلام نظر داشته است.