شناسهٔ خبر: 80874 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید شیرین شهر عنوان کرد

تولد دوباره شیرین‌شهر با تعریف طرح‌های گردشگری/ استفاده از ظرفیت همجواری با کارون/ استقبال مردم از طرح‌های باغ‌ویلا

شیرین شهر مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید شیرین‌شهر از تولد دوباره این شهر جدید پس از تعریف طرح‌های گردشگری در این منطقه خبر داد.

رضا فرهادزاده، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید شیرین شهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ماموریت تعریف‌شده برای این شهر جدید ماموریت درستی بوده است، گفت: مشکلاتی که در طرح‌های مسکن این شهر استان خوزستان در گذشته وجود داشت، ناشی از بار سنگینی بود که در بدو امر بر دوش این شهر گذاشته شد.

او با اشاره به اینکه در چند سال گذشته تلاش کرده‌ایم که شیرین‌‌شهر را از نو متولد کنیم، افزود: این شهر جدید هم اکنون در مسیر درستی گام بر می‌دارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید شیرین‌شهر عنوان کرد: از حدود ۲۴ کیلومتر خط حریم این شهر ۱۶ کیلومتر مربوط به رودخانه کارون است و بنابراین بهتر است این شهر در بخش‌های تفریحی-گردشگری و سپس فضاهای خدماتی و اشتغال تجهیز شود تا بتواند رشد کند.

 او ادامه داد: با توجه به اینکه شهر مادر شیرین‌شهر یعنی اهواز، نیازمند فضایی برای تنفس بود ما از چهار سال پیش اقدام به تعریف پروژه‌های باغ‌ویلا کردیم که خوشبختانه با استقبال مردم مواجه شد.

فرهادزاده با اشاره به اینکه شهرهای جدید به سه دسته، ترازمند، فرازمند و نیازمند تقسیم می‌شوند، شیرین‌شهر را از جمله شهرهای جدید نیازمند خواند و بیان کرد: شهرهای نیازمند، شهرهایی هستند که درآمدشان کمتر از هزینه‌هایشان است. اما با اقداماتی که انجام داده‌ایم شیرین‌شهر اکنون درآمدزایی خوبی دارد و استقبال مناسبی از طرح‌های آن شده است.

او خاطرنشان کرد: پروژه‌های باغ‌ویلا به‌صورت کاملا اصولی و با درنظر گرفتن موارد مختلف، نظیر فضا و طراحی شهری، سلسله‌مراتب و درجه‌بندی عملکردی معابر، طراحی و تعریف شده‌اند و این قطعات از سند تک‌برگ برخوردارند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید شیرین‌شهر، محدوده این شهر جدید را بالغ‌بر هزار و هشت هکتار خواند و با اشاره به اینکه تاکنون ۵۸۰ هکتار از این اراضی، تملک شده است، گفت: در طرح تفصیلی شیرین‌شهر ۱۳ محله وجود دارد که در حال حاضر، یکی از این محله‌ها به طرح‌های باغ‌ویلا اختصاص یافته است.

او با بیان اینکه بارگذاری طرح‌های باغ‌ویلا در محله ۷۲ هکتاری پرنیان انجام شده است، از آمادگی برای آماده‌سازی دو محله دیگر و اختصاص آنها به طرح‌های باغ‌ویلا خبر داد و افزود: در محله پرنیان ظرفیت بارگذاری ۴۰۰ قطعه باغ‌ویلا در متراژهای ۶۰۰ تا ۱۶۰۰ متری وجود دارد که تاکنون ۲۰۰ قطعه به متقاضیان واگذار شده است.