شناسهٔ خبر: 80888 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

گذر از بحران کرونا شروع شده است؛

آغاز احیای صنعت هوانوردی / افزایش پروازهای تجاری جهانی

هواپیما صنعت حمل و نقل هوایی اکنون در ماه دوم بحران بی سابقه خود قرار دارد. با این حال به نظر می رسد بر اساس آنچه آمار نشان می دهد، میزان سفرهای هوایی رو به بهبود می رود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی سایت «سیمپل فلایینگ» در گزارشی به بررسی این موضوع پرداخته است که صنعت هوانوردی پس از سرگذراندن شوک ناشی از شیوع ویروس کرونا اکنون وارد مرحله جدیدی از بهبودی شده است.

صنعت حمل و نقل هوایی مدت‌هاست که دچار بحران شده، این امر نتیجه شیوع ویروس کروناست که همه دنیا را فرا گرفته است. در این شرایط شرکت‌های هواپیمایی ناچار شدند میزان پروازهای خود را کاهش دهند و از سوی دیگر  تقاضا برای پرواز به شدت کاهش پیدا کرده است اما اخیرا چندین کشور اروپایی قوانین سختگیرانه قبلی درخصوص پرواز را تعدیل کرده اند تا شاید صنعت حمل و نقل هوایی بهبود وضعیت را تجربه کند. اجازه دهید نگاهی به این آمارها بیاندازیم.

بر اساس این گزارش، داده‌های جمع آوری شده توسط TSA و سایت  FlightRadar۲۴.com  ارقام را در بالاترین حد خود طی بیش از یک ماه نشان می دهد.

TSA هر روز داده هایی را در مورد تعداد مسافرانی که با آن‌ها برخورد کرده است، منتشر می کند. اطلاعات مربوط به تاریخ ۷ می نشان می دهد، تعداد مسافرانی که از طریق یک ایست بازرسی TSA عبور کرده اند، ۱۹۰ هزار و ۸۶۳ نفر بوده است. این تنها بخش کوچکی از آمار ۲ میلیون و ۲۸۰ هزار و ۵۲۲ مسافر ثبت شده در اول مارس امسال است.

آمار یک ماه گذشته نسبتا قابل توجه است، بر این اساس بیشترین تعداد مسافر برای عبور از ایست بازرسی TSA مربوط به ۲۷ مارس بوده که  شامل ۱۹۰ هزار و ۸۶۳ مسافر می شود. این در حالی است که پایین ترین آمار مربوط به ۱۴ آوریل است که فقط ۸۷ هزار و ۵۳۴ مسافر از ایست بازرسی TSA عبور کرده اند.

افزایش پروازهای تجاری جهانی

 سایت FlightRadar۲۴.com آمار تعداد پروازهای تجاری که در سراسر جهان ردیابی شده است را اعلام می‌کند. این آمار مانند داده‌های TSA، نشان می دهد که در دو ماه گذشته تعداد پروازهای تجاری روند افزایشی قابل توجهی را در پیش گرفته و تا کنون این متغیر برای مدتی بالاترین رقم خود را نشان داده است. روز گذشته تعداد ۳۴ هزار و ۹۰۵ پرواز تجاری توسط این سرویس ردیابی شد که برای ششمین روز پیاپی افزایش را نشان می دهد. همچنین این میزان بیشترین رقم پرواز از ابتدای آوریل بوده است.

البته نمی توان گفت که آیا این روند ادامه خواهد یافت یا خیر، با این حال به نظر می رسد صنعت هوایی در حال شروع به نمایش بهبود است و خوشبختانه آمار و ارقام همچنان رشد می‌کند.

گذشته از همه اینها شاهد بودیم که Ryanair و Lufthansa اعلام کردند، بزودی پروازهای بیشتری را انجام می دهند. فقط گذشت زمان نشان می دهد که آیا روند صعودی آمار ادامه می یابد یا خیر.

ترجمه: آزاده کاری