شناسهٔ خبر: 80898 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

ضرورت توسعه ضلع شمالی فرودگاه ساری برای ارتقای ایمنی پروازها

فرودگاه ساری در دیدار سه جانبه رئیس بنیاد مستضعفان کشور با استاندار مازندران و مدیرکل فرودگاه‌های استان در خصوص امکان توسعه اراضی ضلع شمال فرودگاه ساری با بهره گیری از بخشی از املاک مجموعه دشت ناز رایزنی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های مازندران؛ در این دیدار استاندار مازندران ضمن تشریح فعالیت‌ها و رسالت و اهمیت فرودگاه ساری در جهت توسعه صنعت گردشگری و حمل و نقل هوایی استان، محدودیت عرصه فرودگاهی را مانع توسعه پروازها برشمرد و از رئیس سازمان مستضعفان کشور مساعدت آن بنیاد را در خصوص الحاق بخشی از املاک آن سازمان به فرودگاه ساری خواستار شد.

همچنین وطن خواه مدیرکل فرودگاه‌های استان نیز ضمن ارائه توضیحات و توجیهات فنی با اشاره به پیشینه فرودگاه ساری، ضرورت توسعه ضلع شمال را در راستای تامین ایمنی پروازها و نیل به استانداردهای ملی و بین المللی تبیین کرد.

پرویز فتاح رئیس سازمان مستضعفان کشور با قول مساعد در خصوص همکاری با طرح های توسعه ای استان اظهار کرد: بر اساس دستورات قرآنی از هرگونه طرح و برنامه ای که منافع و رفاه مردم را در پی داشته باشد استقبال و همراهی خواهم کرد.

گفتنی است؛ فرودگاه ساری در حال حاضر با ارایه خدمات پروازی در ده مسیر داخلی و خارجی و با فعالیت ۸ شرکت هواپیمایی، در صورت توسعه عرصه های عملیاتی می تواند زمینه انجام پروازها با هواپیماهای پهن پیکر و باری را فراهم سازد