شناسهٔ خبر: 80904 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

تشکیل کمیته بررسی طرح اقدام ملی مسکن استان اصفهان

قاری قران اصفهان دومین جلسه استاني برنامه طرح اقدام ملي توليد مسكن استان اصفهان برگزار و راهکارهایی جهت تسریع در اجرای این طرح در سطح استان ارائه شد. 

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در دومین جلسه استاني برنامه طرح اقدام ملي توليد مسكن، كه با حضور علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان، معاونین و مشاورین منتخب این طرح در محل اداره كل راه و شهرسازي استان اصفهان برگزار شد، برنامه اجرایی در خصوص طرح جامع مسكن استان مطرح و پیرامون اجرای پروژه‌های این طرح تصمیماتی اتخاذ شد.  

علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: در برنامه ابلاغی طرح اقدام ملي توليد مسكن، هفت سرفصل براي استان‌ها تعيين شده كه شامل، اجراي پروژه‌هاي توليد مسكن در قالب مشاركتي، واگذاري گروهي اراضي در قالب اجاره ۹۹ ساله، واگذاري اراضي به اقشار ويژه، تكميل واحدهاي نيمه تمام در قالب مشاركت، تامين اراضي  موضوع تفاهمنامه‌هاي منعقده، استفاده از تسهيلات بانكي از جمله تسهيلات صندوق يكم مسكن و توجه به ظرفيت‌هاي بافت‌هاي ناكارآمد از طريق فعال نمودن بسته‌هاي حمايتي است.  

وی افزود: همانگونه که در اجرای طرح مسکن مهر، استان اصفهان خوش درخشید و توانست در موعد مقرر پرونده ی این طرح را بسته و واحدهای مسکونی را تکمیل و در اختیار متقاضیان قرار دهد، در اجرای طرح اقدام ملی نیز با جدیدت اقدام نموده و با تعامل و همکاری سایر سازمان ها و دستگاه های اجرایی با سرعت در تکمیل واحدهای طرح اقدام‌ملی عمل می‌کنیم.   

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص سرعت بخشیدن به روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن اذعان داشت: در صورت موافقت وزارت راه و شهرسازی، مبنی بر اینکه برنامه زمان بندی پرداخت تسهیلات یکصد میلیون تومانی در مراحل ابتدایی پروژه همانند مسکن مهر با درصد بیشتری انجام شود، در روند اجرایی طرح اقدام ملی تا پیشرفت اسکلت و سقف تسریع می‌شود.  

وی به استفاده از خدمات نظام مهندسی در طرح اقدام ملی اشاره کرد و گفت: موضوع نظارت در طرح اقدام ملی مسکن استان اصفهان، با پیگیری سازمان نظام‌مهندسی توسط شرکت های حقوقی انجام می شود و از ناظران انفرادی استفاده نمی شود.  

قاری قرآن در خصوص استفاده از بخش خصوصی در طرح اقدام ملی استان اصفهان بیان کرد: جهت رونق ساخت و ساز، پرداخت تسهیلات به سازندگان با محدودیت کمتری انجام می پذیرد همچنین با بررسی هزینه‌های بیمه و مالیات و در راستای کاهش این هزینه‌ها، قراردادهای طرح اقدام ملی فیمابین "سازندگان، انبوه‌سازان" و "متقاضیان" بصورت فروش واحد منعقد می‌شود و در قراردادها زمین، بصورت اجاره در اختیار سازندگان قرار می گیرد.  

گفتنی است در این جلسه در خصوص تسریع و تخفیف عوارض صدور پروانه ساختمانی مسکن اقدام ملی، کاهش مساحت غیر مفید واحدها و برنامه زمان‌بندی آورده متقاضیان، بحث و تبادل نظر و تصمیماتی اتخاذ شد.