شناسهٔ خبر: 80916 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان:

عملیات اجرایی پل گرگر شوشتر به ملاثانی آغاز شد

خوزستان11 مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از آغاز عملیات اجرایی ساخت پل گرگر شوشتر به سمت ملاثانی در شهرستان باوی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان، رضا رضایی با بیان اینکه عملیات اجرایی این پل با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال آغاز شده است، گفت: اعتبارات مربوط به ساخت و اجرای این پروژه از منابع ملی تامین شده است.‌‌

وی زمان اجرای این پروژه را ۱۸ ماه عنوان کرده و افزود: طول پل گرگر شوشتر به سمت ملاثانی ۱۰۰ متر خواهد بود که با احداث آن محور بندقیر به سمت ملاثانی چهاربانده می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: بهره برداری از این پروژه، کاهش حوادث جاده ای و افزایش ضریب ایمنی در مسیر شوشتر به شهرستان باوی را در پی خواهد داشت.

رضایی افزود: با اجرای این پروژه امکان دسترسی و جابجایی محصولات کشاورزی استان به بازارهای هدف و مصرف میسر می شود.

وی با اشاره به اینکه پل فعلی بندقیر به عنوان یک باند و پل جدیدالاحداث گرگر به عنوان یک باند دیگر مورد استفاده قرار خواهد گرفت، افزود: اجرای این پروژه در کاهش مصرف سوخت و کاهش زمان سفر جاده ای نیز موثر خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان به سیلاب سال گذشته استان خوزستان اشاره کرد و گفت: به همین دلیل جاده اهواز به اندیمشک مسدود شد و تنها مسیر خروجی استان به سمت شمال خوزستان و مرکز کشور، جاده اهواز به ملاثانی بود.

وی خاطرنشان کرد: ساخت پل گرگر شوشتر به ملاثانی در پدافندغیرعامل شهرستان اهواز تاثیرگذار است.

به دلیل چهار بانده نبودن این مسیر و وجود تنها یک دهنه پل، در ایام سیلاب فروردین سال ۹۸، تردد در این جاده با مشکلات ترافیکی بسیار زیادی همراه بود.