شناسهٔ خبر: 80945 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرعامل «هما» خبر داد

افزایش چشمگیر مسافر، بار و پست حمل شده توسط «هما» در فوریه ۲۰۲۰ / افزایش مسیرهای پروازی به بیش از ۶۰ پرواز در سال ۹۸/برنامه‌ریزی برای افزایش مسیرهای خارجی بعد از اتمام کرونا

تورج زنگنه مدیرعامل «هما» از افزایش چشمگیر مسافر افزایش چشمگیر مسافر، بار و پست حمل شده توسط «هما» در فوریه ۲۰۲۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

 تورج زنگنه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص افزایش میزان مسافر این شرکت در فوریه ۲۰۲۰ گفت: در این ماه تعداد ۳ هزار و ۱۳۶ پرواز بین المللی و داخلی در شبکه پروازی «هما» انجام شد و با این تعداد پرواز، حدود ۲۶۵ هزار نفر با ناوگان «هما» جابجا شده اند که در مقایسه با ماه مشابه سال قبل بیش از ۳۲ درصد افزایش داشته است. این افزایش در نتیجه افزایش ۶/۵۵ درصدی مسافران داخلی و مسافران حمل شده در پروازهای اروپایی «هما» است.

رشد ۳۹ درصدی عرضه صندلی

 مدیرعامل «هما» درخصوص افزایش میزان صندلی عرضه شده اضافه کرد: در این مدت تعداد صندلی عرضه شده حدود ۳۷۷ هزار با ضریب ظرفیت مسافر ۶۷ درصد بوده که این میزان در ماه مشابه سال قبل به ترتیب ۲۷۳ هزار صندلی و۶۶ درصد بوده است، به عبارتی دیگرعلاوه بر افزایش یک درصدی ضریب ظرفیت مسافر، در میزان صندلی عرضه شده ۳۹ درصد رشد داشته ایم.

رشد ۷۲ درصدی حمل محموله‌های پستی

 زنگنه در مورد میزان بار و پست حمل شده گفت: در این ماه «هما» توانست ۸۴۲ تن بار و حدود ۱۴۰ تن محموله پستی را جابجا کند که به ترتیب این ارقام در مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۶۴۲ تن بار و حدود ۸۱ تن محموله پستی بوده است. به عبارتی در زمینه حمل بار و محموله پستی به ترتیب ۳۱ درصد و ۷۲ درصد رشد داشته ایم.

مدیرعامل «هما» درخصوص نوسازی ناوگان شرکت عنوان کرد: نوسازی ناوگان یکی از اولویت‌های اصلی هر شرکت هواپیمایی است و«هما» نیز از این قاعده مستثنی نیست .البته تحریم بزرگترین چالش پیش رو است با این وجود برنامه‌هایی برای این منظور در دستور کار دارد.

اقدام‌ها در خصوص کرونا 

زنگنه درباره اقدام‌های این شرکت برای مقابله با کرونا، یادآور شد: از ابتدای شیوع این ویروس در کشور، کارگروهی ویژه در سطح کلان در شرکت تشکیل شد که در این کارگروه تمامی موارد مربوط به پروازها و همچنین تامین سلامت مسافران «هما» و کارکنان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیماتی نیز در این راستا اتخاذ و برای اجرا به بخش‌های ذیربط ابلاغ شد.

 مدیرعامل «هما» به ضدعفونی روزانه ناوگان فعال «هما» اشاره کرد و گفت: از جمله تصمیمات این کارگروه، ضدعفونی ناوگان فعال «هما» بود که مقرر شد در راستای تامین امنیت سلامت عمومی مسافران پروازهای «هما»، تمامی ناوگان فعال، روزانه بعد و قبل از هر پرواز در تمامی ایستگاه‌های پروازی ضدعفونی شوند. همچنین بسته اقلام بهداشتی شامل یک جفت دستکش، یک عدد ماسک و دستمال ضدعفونی در تمامی پروازهای داخلی و بین‌المللی که از فرودگاه‌های مهرآباد و حضرت امام خمینی(ره) و سایر ایستگاه‌های پروازی عملیاتی «هما» انجام می‌شود، به مسافران این پروازها ارائه می‌شود.

پرواز برای بازگرداندن هموطنان مقیم سایر کشورهای درگیر کرونا

 رئیس هیات مدیره و مديرعامل «هما» در خصوص انجام پروازهای فوق‌العاده برای مراجعت هموطنان مقیم سایر کشورهای درگیر کرونا به کشور گفت: با انتشار ویروس کرونا در بسیاری از کشورها و تقاضای هموطنان برای مراجعت به کشور و علی‌رغم وجود سخت‌گیری سازمان هواپیمایی کشورهای مقصد و تاکید بر انجام پرواز یک طرفه، تاکنون چندین پرواز برای مراجعت هموطنان به کشور توسط «هما» انجام شده است.

او با اشاره به این که دریافت مجوز برای انجام این پروازها با سخت‌گیری‌های سازمان هواپیمایی کشوری مقصد همراه بود، تصریح کرد: با وجود سخت‌گیری‌ها، طی هماهنگی‌های دو وزارتخانه امورخارجه و بهداشت، «هما» با برنامه‌ریزی و دریافت مجوزهای لازم، چندین پرواز یک طرفه به کشورهای خاورمیانه، آسیا و اروپا انجام داد که با این پروازها هموطنان عزیزمان با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی وارد کشور شدند.

  زنگنه در خصوص سایر اقدامات «هما» در ایام کرونا، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا، در بخش سرویس‌های غذایی مسافران «هما» کلاس، اکونومی، کادر پرواز و کارکنان بازنگری و تغییرات صورت گرفت. حذف وعده سرویس غذایی سرد و جایگزینی آن با میان وعده غذایی در تمامی پروازهای بین‌المللی و همچنین حذف انواع غذاهای سرخ کردنی در برنامه فصلی پروازهای بین‌المللی از جمله اقدامات در بخش سرویس‌های غذایی مسافران بوده است.

افزایش مسیرهای داخلی به بیش از ۶۰ پرواز در سال ۹۸

 مديرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در خصوص برنامه‌های آینده شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بعد از کرونا گفت: تا قبل از ویروس کووید ۱۹ برنامه کوتاه مدت «هما»  افزایش شبکه پروازی داخلی بود به طوری که از اردیبهشت‌ماه سال گذشته تا پایان سال ۱۳۹۸، تعداد پروازهای بین‌استانی «هما» به بیش از ۶۰ مسیر پروازی افزایش یافت که این امر در راستای توسعه اقتصادی مناطق کم‌برخوردار و بهره‌گیری از امکانات پروازی برای این مناطق بود که با استقبال هموطنان مواجه شد.

او در خصوص افزایش تعداد مسیرهای «هما» در آینده اظهار کرد: با کاهش شیوع ویروس کرونا در آینده، افزایش مقاصد جدیدی را در اروپا، آسیا و خاورمیانه خواهیم داشت و این موضوع در کنار افزایش پروازهای بین‌استانی داخل کشور خواهد بود.