شناسهٔ خبر: 80953 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

بازدید از روند بازسازی واحدهای مسکونی روستای قلعه قافه گلستان

بازدید مسئولان استان گلستان از روند بازسازی واحدهای مسکونی و ابنیه و تاسیسات روبنایی خسارت دیده از رانش در روستای قلعه قافه ، بازديد كردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۲۲ اردیبهشت، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری، مدیرکل و معاونین عمران روستایی و بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان،  فرماندار، معاون فرماندار و بخشدار شهرستان مینودشت از روند بازسازی واحدهای مسکونی و ابنیه و تاسیسات روبنایی خسارت دیده از رانش در روستای قلعه قافه ، بازديد كردند.

بنا بر اين گزارش،  در پی وقوع بارش شدید و به تبع آن رانش در ابتدای سال ۹۸ در روستای قلعه قافه، به ۹۰ واحد مسکونی خسارت وارد شد که بنیاد مسکن استان نسبت به تامین زمین، تفکیک آن و واگذاری به واجدین شرایط اقدام و با تامین اعتبارات لازم برای ۹۰ واحد احداثی در مکان جدید، عملیات احداث این واحدها آغاز و در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی است و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته کل واحدهای احداثی تا پایان خردادماه مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
حسینی، مدیرکل بنیاد مسکن استان با تشریح اقدامات انجام شده در این روستا، از حمایت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان در جبران خسارتهای وارده و تامین اعتبارات لازم برای جبران خسارتها تشکر کرد.