شناسهٔ خبر: 80977 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیركل راه و شهرسازي استان اردبيل خبر داد

رفع تصرف بیش از ۲۰۰ هکتار اراضی مرغوب استان اردبیل از دست متصرفین

ardabil ordi 99-1 مدیركل راه و شهرسازي استان اردبيل از رفع تصرف بیش از ۲۰۰ هکتار اراضی مرغوب از دست متصرفین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، اولین جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال در امور اراضی استان اردبیل درسالجاری با حضور استاندار، رئیس کل دادگستری ، مدیرکل راه وشهرسازی ، فرماندهی یگان حفاظت و اعضاء شورا درسالن جلسات استانداری اردبیل برگزارشد.

محبوب حیدری مدیركل راه و شهرسازي استان اردبيل در این جلسه ضمن ارائه گزارشی از عملکرد یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل در سال ۹۸ ، به اجرایی نمودن مصوبه جلسه قبلی شورای حفظ بیت المال اشاره کرد و گفت: اراضی تحت پوشش یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل در حال حاضر به میزان ۵۶۵۵ هکتار بوده و در حال حاضر  از بدو تشکیل یگان حفاظت راه و شهرسازی استان اردبیل بیش از ۲۰۰ هکتار از اراضی مرغوب از دست متصرفین رفع تصرف شده است.

وی برضرورت کنترل فعالیت تعاونی های مسکن ادارات و نهادهای دولتی تاکید کرد و اظهار داشت: همه مدیران کل دستگاه های دولتی ملزم بر نظارت کامل بر اقدامات تعاونی های ذیربط بوده و در این میان جلوگیری از تغییر کاربری های اراضی حاشیه شهرستانها ضروری است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل ادامه داد: همه دهیاران روستاهای محدوده شهرستان ها با احساس مسئولیت درمقابله با پدیده ی زمین خواری جدیت و اهتمام ورزیده و همکاری های لازم را با مامورین یگان حفاظت راه وشهرسازی استان بمنظور شناسایی مشخصات همه متصرفین اراضی دولتی و ملی بمنظور تسهیل مراحل قانونی و رفع تصرف اراضی انجام دهند. 

اراضی ملی به عنوان میراث آیندگان مراقبت شود

اکبر بهنامجو استاندار اردبیل هم در این جلسه گفت: اراضی ملی به عنوان میراث آیندگان و ثروتی که همه در آن سهیم هستند باید مراقبت و به دست نسل آینده برسد.

وی تصریح کرد: بیت المال مانند نفت باارزش است و باید برای استفاده نسل بعدی نیز از آن حفاظت شود.

در ادامه این جلسه رئیس کل دادگستری استان اردبیل نیز با تاکید بر نظارت بیش از پیش دستگاه های اجرایی مرتبط بر اراضی ملی و منابع طبیعی استان ، ورود به موقع این دستگاه ها را در کاستن از پرونده های مرتبط با تخریب و تصرف موثر دانست.

لازم به ذکر است دراین جلسه اقدامات و تلاش های شبانه روزی مدیرکل و فرماندهی یگان حفاظت راه و شهرسازی استان درمقابله با متصرفین اراضی بیت المال مورد تقدیر مدیرکل دادگستری استان قرارگرفت .