شناسهٔ خبر: 81034 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خبر داد؛ 

ورود دومین محموله گندم اهدایی کشور هند به افغانستان / حمل یکسره محموله ۱۰ هزار تنی گندم اهدایی هند به افغانستان

مراسم مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: دومین کشتی حامل گندم اهدایی کشور هندوستان به افغانستان امروز در بندر چابهار پهلوگیری کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان در تشریح این خبر بیان کرد:  مطابق برنامه صورت گرفته سری جدید کمک های انسان دوستانه دولت هند به مردم افغانستان در قالب محموله ۷۵ هزار تنی گندم از طریق بندر چابهار وارد این بندر اقیانوسی شد.

وی با بیان این که بخش اول این محموله در قالب ۲۰۳ کانتینر به وزن ۵ هزار تن ۲۷ فروردین ماه از طریق بندر چابهار وارد و به طور کامل طی ۱۲ روز به افغانستان ارسال شد، افزود: امروز کشتی حامل دومین بخش از این کمک ها در بندر شهید بهشتی پهلو گیری کرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: این محموله با کشتی کاشان حامل ۴۳۵ کانتینر ۲۰ فوت به وزن ۱۰ هزار تن، امروز چهارشنبه ۲۴ اردیبهشت وارد این بندر استراتژیک شد.

به گفته آقایی، این محموله پس از انجام تشریفات گمرکی بصورت حمل یکسره از کشتی به کامیون و از طریق مرز میلک - زرنج به ولایات هرات، قندهار، بغلان، کابل و بلخ منتقل می شود.

وی اظهار کرد: نقش بندر چابهار تغییر کرده و دیگر یک بندر سنتی نیست، بلکه با افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری و تکمیل تجهیزات استراتژیک به بندری چند منظوره در کلاس جهانی تبدیل شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بندر چابهار با برداشتن گام های عملی و نقش آفرینی ملی و بین الملی و همچنین توسعه زیرساختی و تجهیزاتی، علاوه بر عدم محدودیت در تخلیه و بارگیری هر نوع کالا قابلیت پذیرش کشتی های اقیانوس پیما را نیز دارد.