شناسهٔ خبر: 81050 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تاکید کرد:

لزوم تسریع شهرداری ها برای صدور پروانه و پایان کار مساکن مهر

جلسه هشتادمین جلسه شورای مسکن استان تهران با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران وبه صورت ویدیو کنفرانس با سایر ادارت کل خدمات رسان و همچنین مدیران عامل شهرهای جدید پرند و پردیس وفرمانداران استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان در این جلسه که دو ساعت به طول انجامید اظهار داشت : از ۱۰۰۲۱۱ واحد مسکن مهر مرتبط با اداره کل راه و شهرسازی استان تهران، ۹۷ درصد تکمیل و تحویل متقاضیان شده است .

وی درباره سه درصد باقیمانده گفت: در حال حاضر از این ۳ درصد ۷۵۲ واحد در پیشوا در حال ساماندهی متقاضیان بوده که پیشرفت فیزیکی پروژه مذکور ۶۰ درصد است. همچنین کار روی ۱۵۳۴ واحد در پروژه خود مالک  و ۵۶۰ واحد پروژه وزارت دفاع در دست اجرا قرار دارد. کار در این پروژه ها سرعت گرفته و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

محبت خواه افزود: از ۳۱۸ هزار واحد سهم مسکن مهر استان تهران بیش از ۲۴۳هزار واحد یعنی قریب به ۸۰درصد افتتاح و تحویل شده است و ۲۰ درصد افتتاح نشده که به سرعت و با تمام قوا در شهرهای جدید پرند و پردیس در حال تکمیل و تحویل هستند.

در این جلسه محبت خواه خطاب به اداره کل تعاون و عقب ماندگی در حوزه مسکن مهر گفت: در رباط کریم و پیشوا تعاونی هایی که تسهیلات گرفته اند اما هنوز واحدهای مسکن مهر را تحویل نداده اند.

وی افزود: تعداد این واحدها ۲۱۰۲ است که حتما اداره کل تعاون هر چه سریعتر باید گزارش خود را در این زمینه به دفتر فنی استانداری تهران و اداره کل راه و شهرسازی ارائه و زمان بندی اتمام پروژه را اعلام کند.

محبت خواه همچنین در راستای صادر شدن سند برای ساکنان مسکن مهر به عنوان حق شهروندی ساکنان گفت: شهرداران شهرهای استان تهران نیز در صدور پروانه و تسریع در پایان کار اقدامات لازم را بعمل آورند .

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران در ادامه  درباره طرح اقدام ملی تولید مسکن گفت: برنامه استان تهران در این طرح ۷۳۰۸۵ واحد مسکن است که شامل شهرهای جدید پرند، پردیس، هشتگرد، ایوانکی و سایر شهرهای استان تهران می شود.

وی افزود: بسیاری از پروژه ها در مراحل اجرایی قرار گرفته اند و بعضی از پروژه ها نیز در مرحله عقد قرارداد هستند که برآورد قیمت ساخت توسط شهر جدید پردیس و بنیاد مسکن آماده شده و برای تصمیم گیری نهایی در شورای فنی استانداری تهران در هفته آتی به جمع بندی نهایی خواهیم رسید.

محبت خواه در پایان تاکید کرد: پروژه های طرح های اقدام ملی مسکن در شهرهای پاکدشت ، ورامین، پیشوا، قرچک، دماوند، فیروزکوه، اسلامشهر، رباط کریم و صفا دشت و در شهرهای جدید استان شامل پرند و پردیس با مجموع تقریبی ۶۶ هزار واحد در حال عملیاتی شدن است که به یاری خداوند منان در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهند رسید.

در این جلسه محمد تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران از مدیران عامل شهرهای جدید پرند و پردیس خواست تا ضمن سرعت بخشیدن به پیگیری زیر ساخت ها و انشعابات در پردیس و پرند در تحویل مدارس نیز به اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس بکوشند.