شناسهٔ خبر: 81109 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیر امور اعتباری بانک مسکن خبر داد

تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی به تعمیرات مسکن مهر

محمدحسن علمداری مدیر امور اعتبارات بانک مسکن گفت: مشتریان خوش حساب مسکن مهر می‌توانند ۴۰ میلیون تومان تسهیلات برای تعمیرات و نوسازی دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از صداوسیما، محمد حسن علمداری درباره افزایش تسهیلات به انبوه سازان گفت: با توجه به شعار امسال مبنی بر جهش تولید، بانک مسکن تسهیلات ساخت مسکن را افزایش داده است. انبوه سازان حرفه‌ای که از فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند در شهر تهران ۲۵۰ میلیون تومان، شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۲۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۱۷۰ میلیون تومان وسایر انبوه سازان در شهر تهران ۲۰۰ میلیون تومان، شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۱۸۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۱۴۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد دریافت کنند. وی ادامه داد: این تسهیلات به شعب بانک مسکن ابلاغ شده است و انبوه سازان می‌توانند برای دریافت اقدام کنند.

مدیر امور اعتبارات بانک مسکن با بیان اینکه این تسهیلات تا سقف ۱۲۰ میلیون تومان قابل انتقال به خریدار است گفت: انبوه سازانی که تسهیلات دریافت می‌کنند در زمان ساخت برای پرداخت اقساط تنفس دارند.

وی ادامه داد: برخی از مسکن‌های مهر که نیاز به بازسازی یا تعمیرات دارد مشتریان خوش حساب بانک مسکن می‌توانند با خرید اوراق، تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد دریافت کنند.

وی افزود: تسهیلات در بافت فرسوده در شهر تهران ۲۵۰ میلون تومان و سایر شهرها ۲۲۰ میلیون تومان شده است، اما نرخ این تسهیلات در تهران تا سقف ۵۰ میلیون تومان و در شهرستان‌ها تا سقف ۴۰ میلیون تومان ۹ درصد و مابقی با کارمزد ۱۸ درصد محاسبه می‌شود.

علمداری بیان کرد: افرادی که به صورت انفرادی در بافت فرسوده اقدام به ساخت می‌کنند می‌توانند تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات دریافت کنند.

وی بیان کرد: پرونده‌های تشکیل شده مشمول این افزایش تسهیلات می‌شوند و افرادی که تسهیلات دریافت کردند نیز می‌توانند با متمم تسهیلات افزایش تسهیلات را دریافت کنند.

علمداری با بیان اینکه فعلا برنامه‌ای برای افزایش تسهیلات صندوق پس انداز یکم نداریم گفت: تفاهم نامه‌ای با وزارت راه و شهرسازی امضا شد مبنی بر اینکه افرادی که در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند در اولویت دریافت تسهیلات با نرخ ۸ درصد در سایر بافت‌ها و ۶ درصد در بافت فرسوده قرار گیرند.

وی ادامه داد: به ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار واحد تسهیلات در مسکن مهر پرداخت شده است. وی ادامه داد: بانک مسکن سامانه‌ای اینترنتی درخواست تسهیلات راه اندازی کرده است و متقاضیان می‌توانند با ثبت درخواست و بارگذاری مدارک خود کارهای تسهیلات را اینترنتی بدون مراجعه به بانک انجام دهند و امیدوارم سایر دستگاه‌ها در رابطه با امضا دیجیتال با بانک مسکن همکاری کند تا این روند ادامه یابد.