شناسهٔ خبر: 8111 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

سفر وزیر راه و شهرسازی به استان خراسان رضوی - ۳

مزایای اجرای فاز دوم آزادراه حرم تا حرم / این آزادراه منشا خیر و برکت در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است

محمدرضا اخوان عبداللهيان در مراسم رژه ماشين آلات راهداري زمستاني مدیر کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت: با احداث فاز دوم آزادراه حرم تا حرم حد فاصل سبزوار - نیشابور - مشهد شاهد کاهش ۳۰ کیلومتری مسیر، کاهش ۶۰ دقیقه‌ای زمان سفر، صرفه‌جویی ۵۵۰ میلیون لیتری مصرف بنزین و گازوئیل و جمعا صرفه‌جویی اقتصادی معادل ۱۸ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا اخوان‌ عبداللهیان امروز دوشنبه ۱۸ خرداد همزمان با سفر وزیر راه و شهرسازی به استان خراسان رضوی و افتتاح فاز دوم آزاد راه حرم تا حرم حد فاصل سبزوار - نیشابور - مشهد در مراسم افتتاح مسجد امام خمینی(ره) مشهد با زیربنای ۱۴۰۰ مترمربع گفت: شروع به کار عملیات اجرایی فاز دوم آزادراه حرم تا حرم منشا خیر و برکت بسیاری در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی است.

وی با بیان اینکه با احداث این آزادراه شاهد کاهش ۳۰ کیلومتری مسیر، کاهش ۶۰ دقیقه‌ای زمان سفر، صرفه‌جویی ۵۵۰ میلیون لیتری مصرف بنزین و گازوئیل و جمعا صرفه‌جویی اقتصادی معادل ۱۸ هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال خواهیم بود، افزود: آزادراه حرم تا حرم به عنوان بزرگترین پروژه آزادراهی کشور به طول هزار کیلومتر است که استان‌های قم- تهران- سمنان و خراسان رضوی را به یکدیگر پیوند می‌دهد و دو کلانشهر مذهبی مشهد و قم نقاط شروع و پایان این آزادراه هستند.

اخوان عبداللهیان با اشاره به اینکه فاز اول آزادراه حرم تا حرم حدفاصل گرمسار تا قم به طول ۱۵۲ کیلومتر است گفت: عملیات ساخت فاز دوم آزادراه حرم تا حرم با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد. این بخش از آزادراه به طول ۲۲۳ کیلومتر با هدف اتصال شبکه آزادراهی به مشهد مقدس و تکمیل بخش دیگری از کریدور بین‌المللی شرق به غرب ساخته می‌شود.

استان خراسان رضوی با وجود شهر مقدس مشهد در مرکزیت استان با ورود سالانه بیش از ۲۰ میلیون مسافر، ورود بیش از ۲۸ میلیون تن کالا به پایانه‌ها و عبور بیش از ۹۱ میلیون تن کیلومتر بار عبوری، دارای اهمیت فراوانی در شبکه حمل و نقل کشور است که همین امر احداث این آزارداره راه توجیه می‌کند.

وی احداث این آزادراه در مسیر کریدور شرق به غرب، وجود مراکز متعدد صنعتی، کشاورزی و نیز جاذبه‌های گردشگری جایگاه این مسیر را در کریدورهای اصلی کشور پر اهمیت عنوان کرد. /

نظر شما