شناسهٔ خبر: 81117 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر فرودگاه آبادان خبر داد

فرودگاه آبادان، هاب صادرات و واردات منطقه می شود/پیشرفت ۸۱ درصدی احداث ترمینال جدید فرودگاه

پروانه سهرابی مدیر فرودگاه آبادان از تلاش برای اقتصادی کردن فرودگاه آبادان خبر داد و گفت: تصمیم داریم این فرودگاه را به هاب اقتصادی منطقه تبدیل کنیم.

پروانه سهرابی مدیر فرودگاه آبادان در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در مورد مهم‌ترین اقدام‌های انجام شده در سال گذشته گفت: از ۶ ماه دوم سال گذشته تمرکز خود را بر تکمیل پروژه احداث ترمینال جدید فرودگاه گذاشتیم. آن زمان پروژه ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت اما اکنون بیش از۸۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برنامه‌ریزی‌ها بر این است تا در هفته دولت تکمیل و به بهره برداری برسد.

سهرابی با اشاره به این که قرار بود در خرداد سال جاری این پروژه افتتاح شود اما به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد، افزود: با وجود تمام مشکلات ناشی از ویروس کرونا، بهسازی ترمینال قدیم را شروع کرده‌ایم و باید بگویم این ترمینال تغیرات ۱۰۰ درصدی دارد.

 او در این باره ادامه داد: به دلیل وضعیت سوق الجیشی منطقه و نیز استقبال خوب سرمایه‌گذاران در نظر داریم تا فرودگاه آبادان به هاب صادرات و وارات کشور تبدیل شود. برای این منظور با مسوولان اتاق بازرگانی خرمشهر و نیز منطقه آزاد چندین جلسه برگزار کرده ایم، خوشبختانه استقبال تجار و بازرگانان بسیار خوب بوده و از این که قرار است معاملات اشان در همین فرودگاه انجام بگیرد، خوشحال اند.

مدیر فرودگاه آبادان افزود: می توان از ترمینال قدیم برای پروازهای خارجی استفاده کرد و یک طبقه آن را در اختیار تجار و بازرگانان قرار دهیم تا فرودگاه دروازه صادرات و واردات بشود.

او با بیان این که ترمینال قدیم تقریبا ۷ هزار و ۶۰۰ متر مساحت دارد، اظهار کرد: سال گذشته به طور میانگین ماهانه ۹۰۰ پرواز داشتیم و این عدد به هزار و ۲۰۰ پرواز هم رسید، اکنون مرز زمینی شلمچه باز شده و انتظار داریم دوباره میزان تقاضای سفر افزایش یابد.

مدیر فرودگاه آبادان با بیان این که این فرودگاه سال گذشته ارزآوری خوبی برای کشور داشته است، تصریح کرد: به دنبال این هستیم با ایجاد کارگو و توسعه هوانوردی عمومی فرودگاه آبادان را به سمت اقتصادی شدن و درآمدزایی ببریم.

سهرابی با اشاره به این که اکنون اجرای ۶ پروژه مهم را برنامه ریزی کرده ایم، توضیح داد: نوسازی ترمینال جدید با پیشرفت ۸۱ درصدی، بهسازی کامل ترمینال قدیم، ایجاد سر در جدید فرودگاه، احیای ۱۷ هزار هکتار فضای سبز و سطوح پروازی، بهسازی فیبر نوری و دوربین‌ها، مطالعات سطوح پروازی و گرفتن مشاور، تامین اعتبار سطوح پروازی و زهکشی باند از جمله اقدام‌های در دست احداث است.

او در خصوص پروازها نیز توضیح داد: در شرایط کرونا اجازه ندادیم فرودگاه غیر عملیاتی شود و از هفته گذشته نیز برخی پروازها مجددا از سرگرفته شده است، تلاش داریم تا پروازهای خارجی هم هر چه زودتر راه اندازی شود. مشهد، شیراز، بندرعباس، تهران و اصفهان بیشتر مقاصد پروازی فرودگاه آبادان به شمار می روند.

مدیر فرودگاه آبادان ادامه داد: اکنون در حال برنامه‌ریزی برای پساکرونا هستیم، زیر ساخت‌ها را آماده می کنیم تا بعد از اتمام شرایط کنونی بتوانیم با قوت و توان هر چه بیشتر کار کنیم.