شناسهٔ خبر: 81138 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی عنوان کرد:

خراسان‌جنوبی از استان‌های پیشرو در اجرای آسفالت‌های حفاظتی/ اصلاح رویه آسفالت ۱۷۵ کیلومتر راه از ابتدای فروردین تاکنون

آسفالت مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، این استان را از استان‌های پیشرو در اجرای آسفالت‌های حفاظتی خواند و از اصلاح رویه ۱۷۵ کیلومتر از محورهای استان از ابتدای فروردین‌ماه سال جاری تاکنون خبر داد.

اسداله جلال‌زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت راه‌های این استان پرداخت و گفت: میزان راه‌های تحت پوشش اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی در مجموع بالغ‌بر ۱۷ هزار و ۲۶۳ کیلومتر است که از این میزان ۵۲۸ کیلومتر بزرگراه، هزار و ۴۳۰ کیلومتر راه اصلی دو خطه، سه هزار و ۹۴۷ کیلومتر راه فرعی درجه یک و پنج هزار و ۵۶۳ کیلومتر راه فرعی درجه دوم روستایی است.

او افزود: در مجموع ۱۱ هزار و ۴۶۹ کیلومتر از راه‌های استان آسفالته و پنج هزار و ۷۹۴ کیلومتر نیز راه شوسه خاکی و فرعی است.

جلال‌‌زاده در تشریح آخرین اقدامات اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان خراسان‌جنوبی برای اصلاح و لکه‌گیری رویه آسفالت محورهای مواصلاتی استان گفت: طرح اصلاح کیفی رویه آسفالت راه‌های کشور در فروردین‌ماه امسال به ما ابلاغ شد و ما با استفاده از ظرفیت پیمانکاران، نیروهای اداره‌کل و ادارات تابعه بلافاصله شروع به کار کردیم.

او با اشاره به فعالیت مستمر اکیپ‌های راهداری و پیمانکاران برای اصلاح رویه آسفالت راه‌های خراسان جنوبی از ابتدای فروردین‌ و به‌ویژه در شهرستان‌های فردوس، طبس و نهبندان بیان کرد: این اقدامات با توجه به موقعیت جغرافیایی استان خراسان جنوبی که در مسیر دو کریدور اصلی جنوب به شمال، یعنی راه آسیایی بندر چابهار به مرز سرخس و راه ارتباطی استان‌های جنوب و مرکز کشور به خراسان رضوی، و مرزهای شرقی و شمال شرقی از اهمیت بالایی برخوردار است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا و کاهش حجم سفرها در فروردین و اردیبهشت‌ماه سال جاری گفت: در این مدت پیمانکاران و همکاران ما به فعالیت خود برای روکش و لکه‌گیری آسفالت محورهای مواصلاتی استان ادامه دادند و این اقدامات همچنان نیز ادامه دارد.

او افزود: از ابتدای امسال تاکنون، اصلاح رویه آسفالت ۱۷۵ کیلومتر از محورهای استان با استفاده از توان پیمانکاران و همکاران راهداری به‌صورت امانی انجام شده است.

جلال‌زاده، خراسان جنوبی را از استان‌های پیشرو در اجرای آسفالت‌های حفاظتی در کشور خواند و عنوان کرد: از ابتدای فروردین تاکنون ۴۰ کیلومتر اسلاری‌سیل، ۶۲ کیلومتر فوکسیل و ۷۰ کیلومتر آسفالت سردِ نازک و گرم و روکش آسفالت انجام داده‌ایم.

او همچنین از انجام چهار هزار و ۵۰۰ تن لکه‌گیری در این مدت خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تا پیش از تعطیلات عید سعید فطر و افزایش میزان ترددها، اقدامات ایمنی لازم را برای تسهیل تردد کاربران جاده‌ای انجام دهیم و پس از این پیک سفرهای جاده‌ای، اقدامات ترمیمی را از سر بگیریم.