شناسهٔ خبر: 81154 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان خبر داد

اتمام طرح سراسری روکش آسفالت راه های شریانی گیلان در نیمه تیرماه/ارتقای آسفالت مسیرهای رشت-چابکسر، رشت- انزلی - رضوان شهر، رشت- صومعه سرا- آستارا و آزادراه قزوین- رشت

وضعیت راه های گیلان در 25 مهر مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گیلان از اتمام طرح سراسری لکه گیری و روکش آسفالت راه‌های شریانی استان در نیمه تیرماه خبر داد.

سبحان الله علیپور، مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گیلان در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: با توجه به بحران کرونا و محدودیت‌هایی که در استان به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ایجاد شد، انجام طرح سراسری لکه گیری و روکش آسفالت راه‌های شریانی با تاخیر آغاز شد.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به اینکه اجرای طرح با دستور رییس سازمان راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای، در استان گیلان از چند هفته پیش آغاز شد، افزود: قراردادهای انجام طرح با پیمانکاران منعقد شده و راه های مهم و شریانی استان از جمله محورهای رشت، چابکسر (رفت و برگشت)، رشت- انزلی- رضوان شهر، رشت- صومعه سرا (رفت و برگشت) و آزادراه رشت- قزوین در دستور کار قرار گرفته است.

علیپور توضیح داد: با توجه به تعطیلات پیش رو که شامل عید فطر و تعطیلات خردادماه است، پیش بینی می‌شود استان پذیرای مسافران متعددی باشد و به همین دلیل نیز انجام این طرح در اولویت قرار گرفته است.

به گفته وی، برنامه ریزی ها برای اجرای طرح، ارتقای ۱۰۰۰ کیلومتر از راه‌ها به شکل رفت و برگشت است.

علیپور خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که طرح تا نیمه تیرماه عملیاتی و اجرایی شود و به اتمام برسد.