شناسهٔ خبر: 81182 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم خبر داد

اجرای ۱۴ پروژه بهسازی و روکش آسفالت/تکمیل بزرگراه قم- سفلچگان تا دو ماه آینده

آسفالت مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم گفت: ۱۴ پروژه عمرانی برای بهسازی و روکش آسفالت ۱۳۹ کیلومتر از راه‌های اصلی استان قم در دستور کار قرار دارد.

محمدحسن کلهری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به بیان اقدام‌های انجام شده در خصوص بهسازی و لکه گیری آسفالت محورهای شریانی استان قم پرداخت و گفت: برای این منظور ۱۴ پروژه تعریف کرده ایم که از این تعداد ۱۰ پروژه در دست اجراست و ۴ پروژه نیز در مرحله برگزاری مناقصه و انتخاب پیمانکار قرار دارد.

او جزییات بیشتری از این پروژه‌ها ارایه کرد و گفت: بهسازی و روکش لایه نازک برای اولین بار در استان قم در باند شمالی کمربندی قم- اراک و بزرگراه قم- سلفچگان به طول ۲۵ کیلومتر در حال انجام است، علاوه بر این بازیافت سطح آسفالت نیز  برای اولین بار در استان قم و در بزرگراه راهجرد- سلفچگان به طول ۸ کیلومتر انجام می‌شود.

کلهری افزود: بهسازی محور قدیم بهسازی محور قدیم قم – تهران به طول ۱۴ کیلومتر، پروژه بهسازی و روکش آسفالت محور سلفچگان – دلیجان به طول ۱۴ کیلومتر و تکمیل پروژه ۴ خطه کردن محور قدیم سلفچگان – ساوه به طول ۶ کیلومتر از دیگر اقدام‌های در دست اقدام است.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان قم افزود: بهسازی و روکش آسفالت آزادراه قم – تهران به طول ۹ کیلومتر، بهسازی محور قدیم قم – کاشان به طول ۱۱ کیلومتر، بهسازی باند جنوبی کمربندی قم – اراک به طول ۱۲ کیلومتر و اجرای چیپ سیل محورهای روستایی به طول ۴۰ کیلومتر از دیگر پروژه‌های فعال و در حال اجرا به شمار می‌رود.

او با اشاره به پروژه‌هایی که در مرحله فراخوان، تهیه اسناد مناقصه و انتخاب پیمانکار است، اظهارکرد: بهسازی و روکش آسفالت تقاطع خرمشهر رمپ A و به طول ۲ کیلومتر، بهسازی و روکش آسفالت محور پردیسان – ورجان به طول ۴ کیلومتر و بهسازی و لکه‌گیری محورهای روستایی قمرود به طول ۱۹ کیلومتر و بهسازی و روکش آسفالت محور قم – جعفریه از جمله این طرح‌هاست.

کلهری با اشاره به این که پروژه ۴ خطه کردن محور قدیم  قم - سلفچگان – یکی از مهم ترین پروژه‌های این استان به شمار می رود، تصریح کرد: اجرای این پروژه بیش از ۱۰ سال است که به دلیل مشکلات مربوط به پیمانکار طول کشیده است، در دی ماه گذشته با پیمانکار جدید قرارداد بستیم و تا یکی دوماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید. طول این پروژه ۸ کیلومتر است و با اجرای آن یکی از نقاط حادثه خیز استان حذف می شود.

او درخصوص اعتبارات در نظر گرفته شده برای این پروژه‌ها نیز توضیح داد و گفت: برای این ۱۴پروژه در مجموع ۶۷۵ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده که با توجه به پیشرفت کار تخصیص داده می شود.