شناسهٔ خبر: 81196 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

روابط‌عمومی، عامل اصلی تحقق اهداف سازمان/ ضرورت بازتعریف وظایف روابط‌عمومی در شرکت‌ها

نشست ویدئو کنفرانسی معاون وزیر راه و شهرسازی با مدیران روابط عمومی شهرهای جدید کشور معاون وزیر راه و شهرسازی روابط‌عمومی را عامل اصلی توفیق در تحقق اهداف سازمان خواند و بر ضرورت بازتعریف وظایف این بخش مهم شرکت‌ها و سازمان‌ها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نشست گرامیداشت هفته ارتباطات و روابط‌عمومی، روز یکشنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه با حضور حبیب‌اله طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، محمد نظری، مشاور مدیرعامل و مدیر روابط عمومی این شرکت و با حضور مجازی مدیران روابط‌عمومی شرکت‌های عمران شهرهای جدید کشور برگزار شد.

طاهرخانی در این جلسه با تأکید بر اهمیت و جایگاه روابط عمومی مدرن در چگونگی بازخورد عملکرد شرکت و سازمان‌ها، عصر حاضر را عصر فضای مجازی خواند و گفت: شاید در گذشته ادارات روابط عمومی در هر سازمان تنها با بخش‌هایی نظیر رسانه‌های جمعی ارتباط داشته و به‌صورت سنتی اداره می‌شدند اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که امروز شرایط کاملا تفاوت پیدا کرده و عملکرد مدیران و مجموعه‌های گوناگون از طریق فضای مجازی و عمومی سنجش می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه، بازتعریف وظایف و مأموریت‌های حوزه روابط عمومی در شرکت‌ها را امری ضروری دانست و گفت: هم‌اکنون شرایطی ایجادشده که افرادی با هویت‌های غیرواقعی با سوءاستفاده و بزرگنمایی مطالبات برحق مردم به دنبال پیشبرد اهداف و منافع شخصی خود بوده و این کار را صرفا از طریق فضای مجازی پیش می‌‌برند؛ بنابراین دیگر یک روابط‌عمومی سنتی نمی‌تواند با آن روبه‌رو شود؛ بلکه باید با حضور فعال در فضای مجازی و رصد به موقع این افراد را شناسایی و مشکلات را به مدیران عامل هر شهر انتقال دهد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با تأکید بر اینکه امروزه مطالبات محلی شهروندان باید ابتدا از طریق صفحه‌های اینستاگرامی و درگاه‌های مجازی شرکت‌های تابعه در هر شهر و سپس متناسب با اهمیت موضوع در بخش‌های بالاتر مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد، گفت: ما به‌عنوان یک مجموعه دولتی در این حوزه باید در مواجهه با حوزه‌هایی که تلاش بر تخریب دارند، ضمن رعایت اخلاق و ارائه اطلاعات صحیح از هرگونه تقابل تخریبی بپرهیزیم.

این مقام مسئول ضمن اشاره به این نکته که عملکرد شهرهای جدید در این دوره با وجود منابع محدود و شرایط اقتصادی دشوار کشور بین دستگاه‌های دولتی و حوزه‌های مرتبط، کاملا برجسته و قابل‌توجه است، گفت: قطعا مسئولیت انعکاس این تصویر مثبت بین سایر بخش‌ها و حوزه‌های موجود بر عهده روبط عمومی‌ها خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود تأکید کرد: بدون شک روابط‌عمومی باید همزمان با توجه و انتشار اخبار و اطلاعات فعالیت‌های مهم و استراتژیک به موضوع‌های کوچک توجه کرده و این اقدام را از طریق ابزارهای جذاب انجام دهد؛ چراکه تصویر عمومی خوبی از مجموعه در بین مردم و شهروندان به همراه خواهد داشت.

معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود، نقش اول توفیق هر شرکت یا سازمان در دنیای امروز را، روابط عمومی آن مجموعه دانست و افزود: قطعا روابط عمومی‌ها در هدایت به موقع خواسته‌های شهروندان به مدیران و همچنین هدایت فضای عمومی نقش بسیار مؤثری داشته و عامل با اهمیتی به شمار می‌روند.

طاهرخانی همچنین بر تلاش و تمرکز این حوزه در بهبود روابط شرکت‌های عمران شهرهای جدید با شهرداری و شوراها تأکید کرد و گفت: هم‌‌افزایی، همکاری و همیاری این دو مجموعه باعث تسریع در تحقق اهداف می شود.

به گفته وی مسئولان روابط عمومی باید آگاه‌ترین فرد نسبت به عملکرد شرکت‌ها و فضای بیرون در هر مجموعه باشند و به هیچ وجه نگاه بخشی نداشته باشند.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در پایان، معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های هر شهر به جامعه سرمایه‌گذاران، بخش خصوصی و شهروندان را از مأموریت‌های مهم بخش روابط عمومی به‌ویژه در شهرهای درحال توسعه و نیازمند دانست و خاطرنشان کرد: شهرهای نزدیک کلانشهر تهران به دلیل حجم بالای پروژه‌های مسکن مهر و دسترسی راحت‌تر باید کار مضاعفی نسبت‌به شهرهای دیگر در امور جاری خود داشته باشند و ضمن کنترل پیوسته شرایط، گزارش‌های منظمی را به مجموعه، مدیران و شهروندان ارائه دهند.