شناسهٔ خبر: 81210 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

مدیر عامل راه‌آهن در جلسه ستاد ارتقاء ایمنی تاکید کرد

برخورد قاطع با مسببان حوادث ریلی/ ایمنی، نشان راه آهن است

سعید رسولی مدیر عامل راه آهن در جلسه فوق العاده ستاد ارتقا ایمنی گفت: ایمنی نشان راه آهن است و همه همكاران باید با رعایت نظم و مقررات، به حفظ و ارتقاء ايمنی در راه آهن کمک کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سعید رسولی در این جلسه که با حضور معاونان، مدیران ستادی و مناطق به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با بیان اهمیت موضوع ایمنی اظهار کرد: حتي سهل‌انگاری‌هاي كوچك هم موجب بروز خطر  و خدشه دار شدن  نام راه آهن خواهد شد.

 رئیس هیات مدیره راه‌آهن تصریح کرد: سال گذشته آرامش و رونق در صنعت ریلی و کارخانجات تولید ناوگان ریلی بوجود آمد و امیدواریم با تكيه بر دانش، تخصص موجود در داخل و همدلی و همتي که در خانواده بزرگ راه آهن وجود دارد امسال شاهد جهش توليد و جهش كمي و كيفي در فعاليت‌هاي حوزه حمل و نقل ريلي باشيم.

به گفته رسولی؛ بیان عملكرد و موفقيت‌هاي هر بخش،  موجب دلگرمی مردم و نیز بالاتر رفتن سطح خدمات رسانی در راه آهن از طريق افزايش روحيه همكاران خواهد شد.

او ادامه داد: راه‌آهن، سرمایه عظیم این کشور است که بايد با دلسوزی، نظم و اقدام بهره ور، از این سرمایه براي خدمت به مردم حداكثر استفاده را بکنیم.

رسولی ضمن تاكيد بر لزوم تقدير و تشكر از همكاران متعهدي كه موجب ارتقاء ايمني مي شوند و به موقع مخاطرات را شناسايي و از بروز سوانح پيشگيري مي كنند، بر برخورد قاطع با متخلفان و مسببان حوادث ریلی تاکید و تصریح کرد: از این پس در صورت وقوع سانحه، با تمامی عوامل و سطوح مدیریتی آن مناطق برخورد شده و امتیازات سازمانی کسانی که اشتباه و تخلف آنها موجب آسیب مالی و حیثیتی به راه‌آهن شود، سلب خواهد شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی، خواستار رعایت نظم و قاطعیت در رسیدگی فوری به موضوعات ايمني شد و از كارشناسان و مدیران خواست تا زوایای پنهان مخاطرات را شناسایی و برطرف کنند.

حسین عاشوری قائم مقام راه آهن نیز در این جلسه گفت: موضوع ایمنی در هر حوزه‌ای مهم است ولی در راه آهن اهمیت بیشتری دارد زیرا همه افراد از مقامات بلند پایه کشوری گرفته تا مردم عادی، از صنعت حمل و نقل ریلی، انتظار ایمنی و امنیت در سفر را دارند و این مسئولیت ما را در توجه به مسئله ایمنی بیش از پیش می کند.

به گزارش روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران او بر نظارت بیشتر بر تعمیرات واگن‌ها و بالا رفتن دقت عمل پست های بازدید و نگهداری خطوط و راهبری قطارها تاکید و اظهار امیدواری کرد با پیش بینی تمهیدات لازم تلاش کنیم تا تعداد سوانح ریلی به صفر برسد.