شناسهٔ خبر: 81253 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران:

افزایش ظرفیت اپرون فرودگاه ساری/ زمان افتتاح باند جدید فرودگاه رامسر مشخص نیست

سعداله وطن‌خواه مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران با بیان این که باند جدید فرودگاه رامسر تکمیل شده است، عنوان کرد: زمان دقیق افتتاح این باند مشخص نیست.

سعداله‌وطن‌خواه در گفت‌و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی درباره آخرین وضعیت باند جدید فرودگاه رامسر توضیحاتی ارائه کرد و گفت: کار ساخت باند جدید این فرودگاه به پایان رسیده است اما هنوز زمان دقیقی برای افتتاح و بهره برداری از آن تعیین نشده و قطعا به زودی این کار انجام می‌شود.

او در خصوص باند جدید فرودگاه رامسر گفت: طول باند فرودگاه رامسر حدود دو هزار و ۵۰۰ متر است اما متاسفانه به دلیل موانعی که از قبل در دو طرف باند ایجاد شده بود از جمله  وجود مجموعه فرهنگی-تفریحی فدک متعلق به سپاه در یک سوی باند و وجود یکسری از خانه‌های مسکونی در طرف دیگر باند باعث شده تا نتوانیم از طول باند موثر استفاده کنیم.

وطنخواه ادامه داد: در این مدت تلاش کردیم تا بخشی از موانع را برطرف کنیم، تعدادی آنتن بی دی اف مخابرات، تعدادی تیرهای برق و تعدادی خانه‌های مسکونی، از جمله موانعی هستند که موفق به برطرف کردن آن‌ها شدیم. البته موانع دیگری نیز وجود دارد که هزینه اشان بسیار بالاست و برطرف کردن آن‌ها باید در سطح ملی انجام شود.

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران افزود: جنس این باند بتنی است و هواپیماهای رده ایرباس ۳۲۰  به پایین می توانند در آن نشست و برخاست کنند.

او در پاسخ به این که افتتاح این باند چه تاثیری در پروازها دارد، تصریح کرد: قبلا فقط هواپیماهای کوچک‌پیکر می توانستند دراین فرودگاه نشست و برخاست کنند و با افتتاح این باند که ظرفیت پذیرش هواپیماهای متوسط‌پیکر را نیز دارد، قطعا می توانیم افزایش مسافر و پرواز را داشته باشیم.

اپرون فرودگاه ساری آماده بهره برداری است

وطنخواه با اشاره به این که پروژه توسعه اپرون فرودگاه ساری نیز آماده بهره‌برداری است و می توانیم همزمان با بهره‌برداری  از باند جدید فرودگاه رامسر از این پروژه نیز رونمایی کنیم، تصریح کرد: با اجرای این پروژه ۱۴ هزار متر مربع به فضای اپرون فرودگاه اضافه و موقعیت پارکینگ هواپیماها دو برابر شده است. اجرای این پروژه حدود ۶ میلیارد تومان هزینه داشته است.