شناسهٔ خبر: 81406 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

پرواز Hi Fly دور دنیا در ۳۴ ساعت /کدام شرکت‌ها اخیرا با Airbus A۳۸۰ پرواز داشته اند

ایرباس A380 هواپیمای Airbus A۳۸۰ شرکت هواپیماییHi Fly در ۳۴ ساعت جهان را پیموده است.

 به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از سایت سیمپل فلایینگ Airbus A۳۸۰  شرکت هواپیمایی  Hi Fly در چند روز گذشته پروازهای بسیاری داشته است. در حقیقت ، طی چهار روز (۱۴ تا ۱۸ می)  ۳۳.۷۵ ساعت پرواز کرده است، این سوپرجامبو بخشی از امدادهای  بشردوستانه مربوط به COVID-۱۹ را در سراسر جهان به گردش درآورد.

این سفر از ۱۴ می در بیجا پرتغال شروع شد و پس از سفر به مقاصد  مختلف در سراسر جهان، در ۱۸ مه در بیجا پایان یافت. این شهر با رانندگی دو ساعت از لیسبون پایتخت پرتغال فاصله دارد. هواپیمای A۳۸۰  قادر به نشست و برخاست در فرودگاه لیسبون نیست زیرا این فرودگاه شرایط پذیرش این نوع از هواپیماها را ندارد.

طی ۴ روز ، این سوپرجامبو موفق شد ۳۱.۰۴۷ کیلومتر پرواز کند. این کار با زمان پرواز ۳۳ ساعت و ۴۵ دقیقه انجام شد. با توجه به موقعیت دو توقف ، A۳۸۰ یک دایره کامل در سراسر جهان (نوع) ایجاد کرد.

 مأموریت مهم

A۳۸۰ به دلیل ارایه  سرویس منظم و خدمات ویژه مسافر، در سفرهای خاص و مهم به دلیل تامین امنیت و استاندارد مورد نیاز، مورد استفاده قرار می گیرد اما این مأموریت که توسط Hi Fly به پرواز درآمده است، احتمالاً یکی از مشهورترین درخواست‌های ویژه برای A۳۸۰ بوده است. هدف از این مأموریت اخیر رساندن PPE (تجهیزات حفاظت فردی )حیاتی از چین به جمهوری دومینیکن بود. این مأموریت ویژه تر شد زیرا اولین پرواز A۳۸۰  در دومینیکن به شمار می رود.

طی ماه آوریل، این هواپیما در جنوب فرانسه تحت تعمیر و نگهداری قرار گرفت، با این حال  در آغاز ماه می به خانه اش Hi Fly  در بیجا بازگشت. در حالی که این  شرکت هواپیمایی واقعاً  تمام کره زمین را نپیمود، اما این سفر همچنان چشمگیر و مهم است. Hi Fly یک شرکت هواپیمایی پرتغالی است که اجاره نامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت به مشتری‌ها مانند اپراتورهای تور ، دولت‌ها یا شرکت‌ها در سراسر دنیا ارایه می کند.

هواپیماهایی که هنوز در حال پرواز با ایرباس A۳۸۰ هستند

ناوگان جهانی Airbus A۳۸۰ برای حدود ۲ ماه پرواز نداشت،  با این حال  برخی از اپراتورها به دلایل مختلف اخیراً در حال پرواز با غول آسمان‌ها هستند. سایت سیمپل فلایینگ نگاهی کرده است به شرکت‌هایی که اخیرا از این هواپیما استفاده کرده اند.

پروازهای تجاری

فقط یک شرکت هواپیمایی برای Airbus A۳۸۰  پروازهای تجاری برنامه ریزی شده دارد. شرکت China Southern، تنها شرکت هواپیمایی چینی است که این نوع هواپیما را استفاده می کند، این شرکت هواپیمایی۵ فروند هواپیمای ایرباس A۳۸۰  دارد. هر ۵ هواپیمای این شرکت هواپیمایی طی ماه می فعال بوده و ۵ پرواز داشته اند. پنجمین پرواز سوم ماه می از سیدنی به گوانگجو پرواز کرد. این شرکت هواپیمایی غول آسمان را به لس آنجلس، سیدنی، لندن، ونکوور و آمستردام فرستاده است.

پروازهای باری

دو شرکت هواپیمایی از A۳۸۰ برای حمل بار استفاده کرده اند، در حالی که نسخه باربری A۳۸۰ هرگز ساخته نشد و نسخه مسافرتی نیز نمی تواند به مشابه یک هواپیمای باربری کار کند و بیشتر برای حمل بارهای سبک مانند ماسک و لباس پزشکی مناسب است.

 شرکت هواپیمایی مالزی نخستین پرواز باری را با یک ایرباس A۳۸۰ در تاریخ ۲۸ آوریل انجام داد.  این پرواز به مقصد لندن بود و بعد از حمل ۲۶ تن باری که بیشتر آنها از گوانگجو چین آورده شده بود، به مالزی برگشت.

پروازهای زمینگیری

اکنون به قسمت ناگوارتر مقاله رسیده ایم. چندین شرکت هواپیمایی برای زمین گیری و بازنشستگی احتمالی در حال گذر از A۳۸۰ هستند. ایر فرانس تاکنون ۴ فروند ایرباس A۳۸۰ را به سمت قبرستان‌های هواپیما پیش از بازنشستگی احتمالی زودرس روانه کرده است. دو ایرباس به تاربز و دو مورد دیگر به Teruel در اسپانیا اما Airbus A۳۸۰ ایرفرانس در Teruel تنها نیست در واقع ، لوفتانزا ۷ فروند هواپیمای A۳۸۰ را به قبرستان هواپیماهای اسپانیایی منتقل کرده است که نیمی از ناوگان این هواپیما را نمایندگی می کند.

به احتمال زیاد ۶ هواپیما دیگر برای لوفتانزا پرواز نخواهند کرد همان طور که قبلا بلافاصله تعدادی هواپیما را از خط خارج کردند. از جمله هواپیماهای A۳۴۰-۶۰۰s ، سرنوشت هواپیماهای باقیمانده نامشخص است. شرکت هواپیمایی سنگاپور نیز ۴ فروند از ۱۹ فروند هواپیمای خود را برای زمین گیری به آلیس اسپرینگز در صحرای استرالیا فرستاد.

ترجمه: آزاده کاری