شناسهٔ خبر: 81416 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار خبر داد:

تشکیل نخستین کمیته فرعی هواشناسی دریایی کشور در چابهار

نخستین کمیته فرعی هواشناسی دریایی کشور در چابهار رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار از تشکیل نخستین کمیته فرعی هواشناسی دریایی کشور در چابهار با هدف افزایش ایمنی فعالیت‌های دریایی و کاهش آثار مخاطره آمیز پدیده‌های جوی-دریایی در چابهارخبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدرضا سالاری فنودی، رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار در حاشیه نخستین جلسه کمیته فرعی هواشناسی دریایی سیستان و بلوچستان در چابهار گفت: بر اساس مصوبات جلسه مشترک مدیران ستادی سازمان‌های دریانوردی و هواشناسی کشور، نخستین جلسه کمیته فرعی هواشناسی دریایی کشور در چابهار تشکیل شد تا ضمن تبیین و تعیین ساختار این کمیته، محدودیت‌های عملیاتی، جغرافیایی و ... ناشی از وقوع پدیده‌های مخاطره‌آمیز جوی شناسایی شود.

وی، ارائه خدمات هواشناسی دریایی متناسب با نیازهای فعالان دریایی را از اهداف این کارگروه خواند و افزود: مقرر شد تا نهادهای دریایی شرایط جوی که منجر به محدودیت‌های عملیاتی در فعالیت‌های مختلف این بخش می‌شود را با ذکر جزئیات به کمیته ارائه کنند تا محصولات هواشناسی کاربردی‌تر صادر شود.

رئیس اداره هواشناسی دریایی چابهار ادامه داد: در این جلسه اعضای کمیته شامل نمایندگان ادارات کل هواشناسی، بنادر و دریانوردی، شیلات، محیط زیست، اقیانوس شناسی و فرماندهی نیروی دریایی ارتش و سپاه اعضای کمیته فرعی هواشناسی دریایی استان تعیین شدند و مقرر شد نماینده وزارت کشور به عنوان ناظر در جلسات حضور یابد.

 سالاری فنودی گفت: در این جلسه همچنین تصمیم گرفته شد تا برای ارائه خدمات بهینه هواشناسی دریایی، اطلاعات ایستگاه‌های هواشناسی بنادر و سازمان هواشناسی برای دو مجموعه به اشتراک‌گذاری شود؛ به‌طوری‌که هر دو نهاد به اطلاعات یکدیگر دسترسی داشته باشند.

وی تصریح کرد: در این جلسه همچنین مصوب شد تا جلسه فوق‌العاده کمیته برای پیش‌بینی وضعیت طوفان "مونسون" و تاثیر آن بر فعالیت‌های شیلاتی تشکیل شود.

رئیس اداره هواشناسی چابهار در ادامه گزارشی از برنامه‌ توسعه شبکه پایش دریایی هواشناسی استان اشاره کرد و گفت: بر اساس طرح توسعه سواحل مکران، هواشناسی استان حداقل چهار ایستگاه هواشناسی دریایی جدید در نوار ساحلی استان ایجاد خواهد کرد که وضعیت شبکه پایش هواشناسی دریایی استان را تا اندازه زیادی بهبود می‌بخشد.